Business Internaţional

Europa se confruntă cu 10 ani de stagnare economică

Europa se confruntă cu 10 ani de stagnare economică

Paul Polman, directorul general al Unilever: „Este important să priveşti realitatea drept în faţă“. Foto: AFP

Autor: Marius Oncu, Ioana Nita

13.12.2012, 00:02 282

Europa se confruntă cu 10 ani de stagnare economică, în timp ce Statele Unite au de înfruntat formarea unei clase de săraci, care depinde de ajutoare de stat, apreciază directorul general al producătorului de bunuri de consum Unilever Paul Polman.

"Perioada de creştere economică lentă din Europa va dura cel puţin 10 ani şi nu văd o schimbare în această privinţă. Dacă te afli în fruntea unei afaceri precum cea pe care o conduc eu şi nu te pregăteşti pentru aşa ceva, atunci te păcăleşti singur. Sper, spre binele Europei, să mă înşel, dar chiar şi într-un astfel de caz vom fi mai bine poziţionaţi. Este important să priveşti realitatea drept în faţă", a declarat Polman într-un interviu pentru Bloomberg.

Declinul încrederii consu­matorilor în SUA "îngri­jorează lumea", iar recupe­rerea celei mari economii a lumii va fi temperată, cu un avans anual al PIB de 2% dacă Statele Unite "au noroc", a adăugat el.

"Oamenii se descurcă cu greu până la sfârşitul lunii" în SUA, 46 de milioane de americani depinzând de aju­toare guvernamentale pentru a cumpăra alimente", a spus Polman.

Unilever generează aproxi­mativ 16% din vânzările anuale de 50 de miliarde de euro în SUA şi circa 25% în Europa, potrivit unor estimări ale analiştilor Berenberg Bank şi RBC Capital Markets.

Brand-uri low-cost

Grupul anglo-olandez s-a adaptat la condiţiile economice dificile prin reducerea costurilor, extinderea pe pieţe emergente, precum Indonezia, şi introducerea unor branduri mai ieftine, a declarat Polman.

Spre exemplu, în Grecia Unilever a comercializat produse cu preţuri mai reduse pentru a satisface nevoile consumatorilor care se confruntă cu probleme financiare, a menţionat Jean-Marc Huet, directorul financiar al grupului.

În Europa, vânzările au crescut în trimestrul trei cu 0,9%, ceea ce arată o îmbunătăţire faţă de scăderea de 2,2% înregistrată în trimestrul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO