Business Internaţional

Facebook îşi scoate din nou „armele” împotriva fenomenului ştirilor false

Facebook îşi scoate din nou „armele” împotriva...

Autor: Dragoş Dinu

02.09.2017, 12:00 837

Facebook continuă lupta împotriva fenomenului „fake news”, asta după ce, anul trecut, compania, împreună cu Google, anunţa modificarea politicilor legate de publicitate pentru combaterea ştirile cu caracter fals. În 2016, această modificare bruscă a politicilor Facebook survenea pe fondul unei dezbateri din ce în ce mai aprinse privitoare la responsabilitatea purtată de companiile din domeniul tehnologiei pentru monitorizarea acurateţei conţinutului, din moment ce tot mai mulţi oameni accesau ştirile direct prin intermediul site-urilor ca Facebook.

Compania va continua lupta împotriva „ştirilor false” prin blocarea paginilor ofensatoare – pagini care distribuie în mod repetat informaţii marcate drept false. Această nouă actualizare este concepută pentru a ajuta la reducerea distribuţiei de informaţii false, dar şi ca un demers împotriva paginilor dezinformatoare de a face bani, potrivit Business Insider.

„Scopul nostru este de a construi o comunitate informată corect pe Facebook”, a spus Rob Leathern, directorul Facebook pentru integritatea afacerilor.

Compania Facebook a colaborat şi cu alţi terţi de verificare a informaţiei, cum ar fi Snopes şi  Associated Press, pentru semnalarea şi reducera ştirilor inexistente. Informaţiile marcate ca fiind false vor fi însemnate prin anunţuri distribuite pe Facebook. De asemenea, la începutul acestei luni, Facebook a lansat o nouă caracteristică numită „Related Articles”. Această opţiune permite verificarea informaţiilor din fluxul de ştiri de pe Facebook prin vizualizarea mai multor titluri de la mai mulţi autori pe aceeaşi temă, chiar sub articolul care provine dintr-o sursă „suspectă”. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO