Business Internaţional

Fondurile de investiţii discută alianţe pentru a pune mâna pe mărcile scoase la vânzare de SABMiller, inclusiv în România

Fondurile de investiţii discută alianţe pentru a pune...

Autor: CătăIina Apostoiu

27.07.2016, 00:06 360
Fondurile de buyout din SUA şi Europa se pregătesc pentru vânzarea de către SABMiller a mărcilor de bere deţinute în Europa Centrală şi de Est, unele dintre acestea vizând alianţe pentru a putea pune mâna pe active în valoare de până la 7 miliarde de euro, potrivit unor surse familiare cu situaţia citate de Reuters.

Diviziile producătoare de bere ale SABMiller din Cehia, Polonia, Ungaria, România şi Slovacia sunt de vânzare ca parte a preluării pentru peste 100 mld. dolari a SABMiller de către Anheuser-Busch InBev, preluare pusă sub semnul întrebării în condiţiile în care acţionarii activişti fac presiuni pentru un preţ mai mare prin prisma deprecierii lirei sterline.

În acest context, Anheuser-Busch InBev şi-a majorat oferta pentru producătorul britanic de bere SABMiller la 79 mld. lire sterline

(103 miliarde de dolari) în încer­ca­rea de a tempera te­merile investi­torilor că tran­zac­ţia este mai puţin atrac­tivă du­pă ce ieşirea Marii Bri­ta­nii din UE a tras lira ster­lină pu­ternic în jos, potrivit Bloo­m­berg.  Aber­deen Asset Ma­na­ge­ment, al şaselea acţionar ca mărime al SABMiller, a declarat că oferta sube­va­lu­ează compania şi rămâne inacceptabilă.

Vânzarea operaţiunilor europene ale SAB a fost propusă pentru obţi­nerea mai rapidă a aprobării preluării, printre cele mai mari din istoria sectorului corpotarist.

Vânzarea este aşteptată a fi lansată către sfârşitul lunii sept­em­brie, potrivit surselor citate.

Fondul european de private equity Advent pare a fi unul dintre cei mai hotărâţi „preten­denţi“ pentru branduri, spun sursele.

Advent, care a atras 13 miliarde de dolari pentru cel mai recent fond al său în martie, are capacitatea financiară de a lansa o ofertă pe cont propriu, arată sursele. Alte fonduri au nevoie să se alieze în cadrul unor consorţii pentru a se ridica la nivelul aşteptărilor legate de preţ ale AB InBev, potrivit aceloraşi surse.

Fondurile de private equity îşi doresc să investească în brandurile de bere din Europa centrală şi de est în condiţiile în care consumul de alcool de pe aceste pieţe se menţine ridicat, existând astfel potenţial de creştere.

Pilsner Urquell, de exemplu, deţine aproximativ 40% din piaţa de bere a Cehiei, care înregistrează cel mai ridicat consum pe cap de locuitor din lume.

Alte branduri sunt Dreher din Ungaria, Tyskie şi Lech din Polonia, Ursus din România şi Topvar din Slovacia.

Fondurile de investiţii de dimensiuni medii îşi discută opţiunile cu unele fonduri occidentale mai mari, incluzând fondurile americane de buyout KKR şi Bain Capital, cât şi cu fondurile europene BC Partners şi PAI Partners, potrivit aceloraşi surse citate de Reuters.

Asahi Group Holdings din Japonia le-ar putea sta în cale din nou, însă, după ce fondul şi-a manifestat interesul faţă de vânzarea mărcilor respective. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO