Compania Ford Motor plănuieşte să reducă anul acesta costurile de producţie cu 11,5 miliarde de dolari şi să renunţe la o serie de modele sedan, printre care Fusion şi Taurus, pentru a-şi atinge ţinta de profit, potrivit Bloomberg.
Producătorul auto vrea să reducă costurile cu 25,5 miliarde de dolari până în 2022, a transmis CFO-ul Ford, Bob Shanks, menţionând că veniturile pe primul trimestru au fost peste aşteptări.
Compania încearcă să atingă o marjă de profit de 8% până în 2020.
Reducerile de costuri ar trebui să readucă producătorul auto la profitabilitatea din urmă cu câţiva ani, la un an după ce fostul CEO al companiei a fost dat afară de board-ul Ford Motor.
Noul CEO, Jim Hackett a încercat să convingă investitorii că merită să parieze pe revenirea companiei printr-un plan de reorganizare care cuprinde concedieri, eliminarea modelelor care se vând greu şi a celor pe care profitul este redus, reorientând compania spre modele sport şi spre camioane.
„Vom lucra cu partea sănătoasă a business-ului nostru şi ne vom ocupa definitiv de zonele care distrug valoarea”, a transmis Hackett miercuri. „Nu doar analizăm parteneriate, le-am încheiat deja. Nu doar vorbim despre idei, noi am luat decizii”.