Business Internaţional

Google anunţă finanţări de 150 milioane euro pentru proiecte digitale de media, inclusiv din România

Google anunţă finanţări de 150 milioane euro pentru...

Autor: Madalina Cerban

22.10.2015, 18:55 316

În luna aprilie, Google a lansat Digital NewsInitiative, un parteneriat cu 11 organizaţii de presă din Europa, pentru a sprijini jurnalismul de calitate prin tehnologie şi inovaţie. Iniţiativa este deschisă pentru oricine din industria europeană de ştiri digitale, indiferent că este la început de drum sau consacrat. Până în prezent, mai mult de 120 de organizaţii media s-au înscris să participe.

Totodată, joi, Google a anunţat începerea primirii de proiecte pentru Digital NewsInitiative Innovation Fund şi precizează, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că speră să aibă numeroşi participanţi.

Fondul şi-a stabilit o misiune ambiţioasă: să ducă la noi idei, care pot veni din orice parte a industriei media, să ofere organizaţiilor de ştiri - de toate dimensiunile - cadrul necesar pentru noi abordări.

"Am alocat 150 de milioane de euro, fondurile urmând a fi oferite într-o perioadă de 3 ani, sub forma unor finanţări fără obligaţii suplimentare", se spune în comunicat.

În fiecare an, vor fi organizate cel puţin două sesiuni de înscrieri. Prima sesiune începe joi şi se va încheia pe 4 decembrie. Următoarea va debuta în primăvara anului 2016, detaliile urmând să fie publicate pe pagina de internet a Digital NewsInitiative.

"Suntem interesaţi de proiecte care demonstrează aplicarea practică a noilor tehnologii în jurnalismul digital, care sprijină dezvoltarea noilor modele de afaceri sau care chiar modifică modul în care utilizatorii consumă ştirile în format digital. Proiectele pot fi complet experimentale, însă trebuie să includă obiective bine definite şi trebuie să aibă o consistentă componentă digitală. Nu este obligatorie utilizarea produselor Google. Pentru a se bucura de succes, proiectele trebuie să aibă un caracter inovator şi să genereze un impact pozitiv asupra producţiei de jurnalism digital original şi asupra viitorului industriei de presă", se spune în acelaşi comunicat.

Pentru a accesa aceste fonduri sunt eligibile instituţii de presă consacrate, presă exclusiv online, startup-uri de presă, parteneriate şi persoane fizice din ţările Uniunii Europene şi membre ale European Free Trade Association - EFTA (Asociaţia Europeană a Liberului Schimb).

Sunt disponibile trei categorii de finanţare: Proiecte prototip (deschise organizaţiilor şi persoanelor fizice care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi au cost total de până la 50.000 de euro; aceste proiecte trebuie să fie într-o fază iniţială, cu idei încă în formare şi ipoteze de testat; aceste proiecte vor intra într-o procedură accelerată şi costul total va fi acoperit în proporţie de 100%); Proiecte medii (deschise organizaţiilor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi au cost total de până la 300.000 de euro; vor fi acceptate cereri de finanţare de până la 70% din costul total al proiectului); proiecte mari (deschise organizaţiilor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi au cost total de peste 300.000 euro; va fi finanţat până la 70% din costul total al proiectului, cu stabilirea unui plafon de finanţare de 1 milion de euro).

Sunt posibile excepţii de la plafonul de finanţare de 1 milion de euro pentru proiecte de anvergură care au o structură colaborativă (de exemplu, o colaborare internaţională, transsectorială între mai multe organizaţii) sau care au o contribuţie semnificativă în domeniul industriei media.

Cei interesaţi pot vizita pagina de internet a Digital NewsInitiative (www.digitalnewsinitiative.com) pentru detalii, inclusiv pentru a afla criteriile de eligibilitate, termenii şi condiţiile de participare şi formularele de înscriere.

Cererile de înscriere trebuie redactate în limba engleză, iar termenul limită pentru înscrierea în prima rundă de finanţare este 4 decembrie.

Google precizează că a fost derulat un intens proces de consultare pentru a se asigura că acest ond promovează un proces de înscriere şi selecţie cuprinzător şi transparent. Confidenţialitatea este un aspect esenţial, prin urmare, persoanele înscrise nu trebuie să ofere informaţii sensibile. Detalii suplimentare în acest sens pot fi aflate pe site-ul Digital NewsInitiative.

Selecţia iniţială a proiectelor va fi efectuată de o echipă de proiect, formată din personalităţi cu experienţă în domeniu şi angajaţi ai Google, care vor verifica toate solicitările din punctul de vedere al eligibilitaţii, inovaţiei şi impactului. Aceştia vor face recomandări de finanţare către Consiliu pentru proiectele din primele două categorii. Consiliul, care va avea până la 13 membri (noii membri vor fi anuntaţi pe pagina Digital NewsInitiative), va supraveghea procesul de selecţie al proiectelor. Decizia privind finanţarea proiectelor din ultima categorie se va lua prin vot de către membrii Consiliului.

Membrii Consiliului sunt: Joao Palmeiro, preşedinte al Asociaţiei editorilor din Portugalia şi preşedinte al Consiliului Innovation Fund al Digital NewsInitiative, Alexander Asseily, fondator & chief executive officer (CEO) al State, fondator al Jawbone, Arianna Ciccone, cofondator şi director al Perugia International Journalism Festival, Bartosz Hojka, CEO al Agora S.A, Katharina Borchert, Manager Director Online, Der Spiegel, Veit Dengler, CEO al NeueZürcher Zeitung, Rosalia Lloret, şef relaţii instituţionale, Online Publishers’ Association Europe, Bruno Patino, decan al Sciences-Po Journalism School, Murdoch MacLennan, CEO al Telegraph Media Group, Madhav Chinnappa, şef Relaţii Strategice, Ştiri şi Editori, Google, Torsten Schuppe, director Marketing pentru EMEA, Google, Ronan Harris, vicepreşedinte al Google.

Primele finanţări vor fi acordate la începutul anului 2016.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO