Business Internaţional

În cursa pentru piaţă, Pepsi, Nestle şi Kellogg sunt doar câteva dintre marile companii care îşi schimbă CEO-ul în căutare de „noi arome executive”

În cursa pentru piaţă, Pepsi, Nestle şi Kellogg sunt...

Autor: Alex Ciutacu

09.08.2018, 18:08 235

Ramon Laguarta, nou CEO al PepsiCo este doar cel mai recent anunţ dintr-o serie de lideri care au fost proaspăt aduşi la cârma unor companii gigant pentru a veni cu noi abordări asupra pieţei, potrivit Reuters.

Şase dintre cei mai mari zece producători din industria alimentară a lumii, printre care Nestle, Mondelez International sau Kellog, şi-au înlocuit CEO-ul în ultimii trei ani.

Campbell Soup şi Hain Celestial vânează şi ele un nou executiv, iar agenţia de presă scrie că mai multe companii din industria de consum vor urma.

Titanii tradiţionali care şi-au dominat sectoarele pentru multă vreme au început să piardă teren iniţial în faţa brandurilor mai mici care au reuşit să vândă volume mai mari online şi să se conecteze cu milenialii prin social media, confruntându-se în acelaşi timp cu presiunea investitorilor.

Ca răspuns, board-urile caută executivi tineri care pot înţelege tehnologia exact ca directorii din Silicon Valley şi care pot reduce costuri ca managerii fondurilor de investiţii.

„În mod fundamental, această nouă generaţie de CEO are o poftă pentru schimbare”, spune Andrew Cosgrove, analist şef pe segmentul de produse de consum şi retail în cadrul EY.

„Aud oamenii spunând pentru prima dată lucruri precum <<Vom recruta un şef în marketing cu experienţă în analytics>>”, spune Oliver Wright, care conduce divizia de bunuri de consum în cadrul Accenture Strategy.

Anul trecut, Mark Schneider a devenit primul om venit din afară companiei care a preluat cârma gigantului Nestle, cel mai mare jucător din industria alimentară a lumii. Veteranul de 52 de ani care a venit din industria de sănătate şi care este cu aproape un deceniu mai tânăr decât predecesorul său, a sporit nivelul achiziţiilor şi a implementat un plan prin care restructurează anumite părţi ale businessului.

Sean Connolly, 53 ani, a preluat Conagra Brands în 2015 şi a decis deja să mute sediul central, să reducă costurile şi să lanseze produse destinate exclusiv tinerilor din generţia millennials. În plus, acesta a achiziţionat Pinnacle Foods.

Din perspectiva standardelor manageriale, vârsta de 50 de ani este încă una la care executivii sunt consideraţi relative tineri, ţinând cont că media de vârsta a executivilor din topul S&P 500 a fost de 57,4 ani anul trecut, potrivit agentului de recrutare Spencer Stuart.

Puţin peste jumătate dintre cele 39 de companii din topul Fortune 500 care activează în sectorul bunurilor ambalate, şi-au schimbat executivii în ultimii doi ani şi jumătate, potrivit firmei de cercetare Russell Reynolds Associates.

Această pondere reprezintă 15% dintre toate schimbările de CEO de pe „coloana” Fortune 500 din această perioadă.

Analiştii speculează momentan dacă Laguarta, spaniolul de 54 de ani care vorbeşte patru limbi străine, va fi mai deschis la opţiuni strategice precum separarea businessului de îmbuteliere din SUA de restul companiei, sau divizarea întregii companii.

Laguarta se află în companie de 22 de ani, însă alte companii au încercat să îşi găsească noul CEO în afara graniţelor propriei companii.

Aproximativ jumătate dintre executivii angajaţi în sector în ultimii cinci ani au fost candidaţi interni, în scădere de la aproximativ 75% în ultimii 20 de ani, spune David Cooper, şef al diviziei de bune practice în industria bunurilor de consum, în cadrul firmei Bain Capital.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO