Business Internaţional

Început de an în forţă: Preţul la Viagra a crescut

Început de an în forţă: Preţul la Viagra a crescut

Autor: Răzvan Botea

04.01.2018, 18:44 1008

Preţul la Viagra a sărit în aer în SUA, odată cu creşterea preţurilor a mii de medicamente, relatează Financial Times.

Companiile farmaceutice au ridicat preţurile la mii de produse în SUA, o mişcare de Anul Nou care ar putea avea efecte majore în cheltuielelile statului american din domeniul sănătăţii.

Pfizer, cea mai mare companie farmaceutică independentă din SUA, a scumpit preţul de vanzare en-gros a 148 de medicamente cu valori cuprinse între 6 şi 13,5%.

Lista conţine şi cel mai cunoscut produs al companiei, Viagra, pentru tratarea disfuncţiei erectile şi Lyrica pentru dureri de nervi.

Alte mari companii farmeceutice precum Allergan, GlaxoSmithKline, Gilead, Shire, Biogen, Teva, Baxter şi Viiv au mărit preţurile de asemenea, la începutul anului.

Pentru marea majoritate a medicamentelor, scumpirea a fost de maxim 10%, aceasta fiind mai mare decât inflaţia actuală din SUA de 2,2%.

Rx Savings Solution, compania care se ocupă cu crearea softurilor care ajută persoanele să scadă din preţul reţetelor, anunţă că a observat scumpirea preţurilor la peste 1.300 de produse.

”Dacă GM ar fi mărit preţurile camioanelor cu o valoare de 4 ori mai mare decât cea a inflaţiei, nu ar mai fi vândut niciun camion”, spune Michael Rea, directorul executiv Rx Savings.

Problema preţurilor produselor farmaceutice s-a ridicat încă din campania electorală din 2016, când Hillary Clinton l-a acuzat pe Martin Skkreli de mărirea preţurilor medicamentelor pentru SIDA şi cancer cu 5.000%.

Preşedintele Donald Trump a criticat de asemenea industria farmaceutică, acuzând-o că ”scapă cu mâinile curate după o crimă”, prin faptul că practică preţuri mari.

O pastila de Lyrica, pentru dureri cu cauze nervoase, a crescut într-un an cu 29 de procente.

Preţul medicamentului Viagra a crescut cu 39% de la 1 ianuarie 2017, ajungând de la 57,94 dolari la 80,82 dolari, o capsulă.

Companiile farmaceutice  argumentează că preţurile afişate de ei nu sunt şi cele care le intră în buzunare, deoarece oferă reduceri mari pentru a ţine sub control rambursarea medicamentelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO