Business Internaţional

KFC şi-a pierdut supremaţia pe segmentul puiului prăjit

KFC şi-a pierdut supremaţia pe segmentul puiului prăjit

Autor: Ştefan Stan

05.04.2014, 16:53 14121

KFC, unul dintre cele mai mari lanţuri de  fast-food din lume, a fost detronat în Statele Unite de Chick-fil-A, după ani de zile în care a fost pentru cei mai mulţi americani sinonimul puiului prăjit, scrie Bloomberg Businessweek.

YUM!, compania care deţine re]eaua KFC, a eliminat din cel mai recent raport anual secţiunea care \n trecut clasifica compania drept „lider în segmentul de pui în SUA”.

Chick-fil-A deţine 1.775 de restaurante în SUA, preponderant în partea de sud a ţării, spre deosebire de KFC, care are 4.491 de unităţi. Totuşi, vânzările Chick-fil-A din 2013 au depăşit 5 miliarde de dolari, în condiţiile în care restaurantul este închis duminica, în timp ce KFC a câştigat numai 4,22 de miliarde de dolari, potrivit Technomic. Fiecare magazine Chick-fil-A a adus 3,2 milioane de dolari în 2013, spre deosebire de media KFC, de 938.000 de dolari.

Vânzările KFC au rămas neschimbate în ultimul deceniu, în timp ce pentru Chick-fil-A, vânzările au crescut constant. Anul trecut, vânzările Chick-fil-A au crescut cu 3,6%, în timp ce livrările KFC au scăzut cu 2%.

În 2004, KFC deţinea 5.000 de restaurante pe piaţa americană, de patru ori mai multe decât Chick-Fil-A, şi avea o cotă de piaţă de 46% pe segmentul fast-food-ului cu produse din pui din SUA. În 2014, decalajul dintre cele două lanţuri fast-food s-a redus considerabil, KFC având doar de 2,5 ori mai multe restaurante decât Chick-Fil-A.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO