Business Internaţional

Lichidarea Air Berlin a intrat pe ultima sută de metri, cu oferte din partea unor personaje inedite. Însă drama continuă

Air Berlin a fost obligată să anuleze 100 de zboruri timp de două zile săptămâna trecută după ce 250 de piloţii s-au „îmbolnăvit“ subit, complicând eforturile de salvare a companiei. Greva mascată a fost interpretată ca un sabotaj din partea piloţilor al eforturilor de vânzare.

Air Berlin a fost obligată să anuleze 100 de zboruri timp de două zile săptămâna trecută după ce 250 de piloţii s-au „îmbolnăvit“ subit, complicând eforturile de salvare a companiei. Greva mascată a fost interpretată ca un sabotaj din partea piloţilor al eforturilor de vânzare.

Autor: Catalina Apostoiu

18.09.2017, 00:03 990

Războiul foarte strâns al ofertelor pentru compania germană aeriană insolventă Air Berlin, cândva a doua mare companie din acest sector în Germania, s-a încheiat la sfârşitul săptămânii trecute, însă administratorii companiei au amânat decizia privitoare la soarta operatorului până pe 25 septembrie, după alegerile germane, decizie dur criticată de sindicate. 

„Această amânare îi afectează pe toţi angajaţii, care vor o decizie privitoare la locurile lor de muncă şi viitorul lor“, a declarat Christine Behle, membră a sindicatului german Verdi, citată de Reuters.

Air Berlin a fost obligată să anuleze 100 de zboruri timp de două zile săptămâna trecută după ce 250 de piloţii s-au „îmbolnăvit“ subit, complicând eforturile de salvare a companiei. Greva mascată a fost interpretată ca un sabotaj din partea piloţilor al eforturilor de vânzare. 

Cei mai mulţi dintre posibilii investitori par interesaţi mai degrabă de cele 140 de avioane ale Air Berlin şi de spaţiile de parcare ale acesteia de pe aeroport decât să preia întreaga companie. Air Berlin a intrat în insolvenţă luna trecută după ce acţionarul majoritar Etihad şi-a retras finanţarea după ani de pierderi. Guvernul german a acordat companiei un împrumut de 150 mil. euro pentru ca avioanele acesteia să nu rămână la sol. 

Air Berlin are aproximativ 8.000 de angajaţi, însă nu este clar cât din companie va supravieţui. Majoritatea investitorilor potenţiali ar fi interesaţi în primul rând de cele aproximativ 140 de aparate de zbor ale companiei şi de sloturile acesteia mai degrabă decât de businessul sau angajaţii acesteia.

Compania germană Lufthansa intenţionează să depună o ofertă pentru până la 90 de avioane, operatorul britanic EasyJet fiind interesat la rândul lui de până la 40 de avioane. Campionul de Formula 1 Niki Lauda s-a aliat cu compania aeriană germană Condor deţinută de firma Thomas Cook pentru depunerea unei oferte de aproximativ 100 milioane de  euro pentru divizia austriacă Niki a companiei şi încă 17 aparate de zbor.

Alte părţi interesate sunt antreprenorul din industria textilelor Hans Rudolf Woehrl, care spune că a depus o ofertă pentru întreaga companiei. Compania germană de logistică Zeitfracht şi LinkGlobal Logistics din China şi-au exprimat de asemenea interesul. 

Potrivit Handelsblatt, fostul şef al companiei germane de utilităţi EnBW, Utz Claassen, a făcut o ofertă de până la 100 milioane de euro pentru operator şi promis alte 600 milioane de euro sub formă de lichidităţi.

Potrivit Deutsche Welle, Lufthansa ar fi favorită pentru achiziţionarea de părţi importante din Air Berlin, care va fi divizată în mai multe părţi după ce ministrul german al economiei Brigitte Zypries a declarat că Air Berlin nu poate fi cumpărate în întregime de o singură companie din motive de concurenţă. 

Investitorii înscrişi în cursa pentru Air Berlin au acuzat Lufthansa de a încerca să obţină o poziţie dominantă cu ajutorul autorităţilor de stat germane.

Între timp, Air Berlin a anunţat că renunţă la mai multe zboruri pe distanţe lungi pentru a-şi reduce costurile. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO