Business Internaţional

Magazinele din SUA rezistă greu în faţa competiţiei cu retailerii care scad preţurile: Whole Foods scade preţurile şi anunţă reduceri săptămânale pentru clienţii Prime

Magazinele din SUA rezistă greu în faţa competiţiei...

Autor: Alexandra Cepăreanu

20.05.2018, 21:30 118

Whole Foods a făcut public un program prin care oferă reduceri special clienţilor de tip „Prime”. Reducerea include şi discount de 10% la sute de articole şi alte promoţii săptămânale, relatează Reuters.

Aceste avantaje sunt disponibile acum în Florida şi vor fi lansate în toate celelalte magazine începând din această vară. Amazon a anunţat anterior livrarea gratuită de două ore de la magazinele Whole Foods pentru membrii Prime, clubul său de abonament, cu transport rapid şi streaming video.

Noua strategie de marketing va testa dacă acordul dintre Amazon, de 13,7 miliarde de dolari, şi Whole Foods aduce o perturbare mult temută şi un război de preţ intensificat pentru industria alimentară de 800 miliarde dolari din SUA, care este dominată de retailer-ii Walmart şi Kroger Co.

Whole Foods, care are 463 de magazine în SUA şi o cotă de aproximativ 1% din piaţa americană fragmentată, a câştigat un impuls de când a fuzionat cu Amazon, în vara anului trecut, a declarat John Mackey, co-fondatorul companiei Whole Foods pentru Reuters.

„Numărul de articole achiziţionate pe tranzacţie a crescut de la fuziunea cu Amazon”, a spus Mackey. El a refuzat să ofere detalii.

Mackey pariază pe clienţii Prime şi încearcă să convingă cumpărătorii că pachetul "Full Paycheck" este o opţiune accesibilă atunci când faci mai multe cumpărături.

Noile promoţii şi reduceri de preţuri ar putea face ca Whool Foods să fie mai ieftin decat celelalte supermarketuri pentru aproximativ 8 milioane de clienti care se înscriu deja la Amazon Prime, potrivit analistilor din cadrul băncii Morgan Stanley.

Membri Prime trebuie să instaleze o aplicaţie şi să introducă număru de telefon la secţiunea de checkout pentru a primi reducerile.

Cu toate acestea, cumpărătorii din Philadelphia şi prim-ministrul Heather Kincade, 46 de ani, vor avea nevoie de convingere.

Whole Foods a găsit în Amazon un proprietar care este renumit a fi un retailer confortabil, care are profituri mari şi vinde la preţuri mici.

„Având în vedere cât de important este pentru Amazon să ofere valoare clienţilor săi, iar clienţii preţuiesc preţuri mici, cred că ar fi confortabil ca Whole Foods să opereze la o marjă mai mică în timp ce experimentează modelul de Prime", a declarat Tom Furphy, presedinte AmazonFresh.

Mackey a spus că mai multe reduceri se vor oferi prin intermediul cardurilor.

„Whole Foods va deveni din ce în ce mai competitivă”, a spus  Mackey, care a refuzat sădea detalii despre următoarele reduceri.

Hain Celestial Group, unul dintre cei mai mari furnizori ai Whole Foods, spune că în această situaţie poate fi folosită o marjă de profit mai mică.

„Nu mă deranjează să renunţăm la marjele de creştere", a declarat Irwin Simon, CEO al Hain, pentru Reuters.

Comercianţii mici, care controlează în continuare o parte importantă din vânzările din S.U.A., au de obicei marje mici. Acestea se află sub presiune tot mai mare, pe măsură ce Aldi şi Lidl au preţuri mici.

Walmart a declarat că va continua să ofere preţuri mici zilnic tuturor cumpărătorilor din peste 5.000 de magazine din S.U.A.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO