Business Internaţional

Măşti care exprimă durerea “joacă” pe coperta Bloomberg Businessweek

Măşti care exprimă durerea “joacă” pe coperta...

Autor: Maria Tufan

01.07.2015, 16:43 384

Tragedia greacă, o specie tristă şi serioasă gândită să ofere o lecţie despre bine şi rău, nu a mai strâns, probabil, atâţia spectatori încă de la Eschil, Sofocle şi Euripide. Pentru reprezentaţia din ultima perioadă, “regizorii” de la Bloomberg Businessweek au împărţit săptămâna aceasta doar măşti antice care exprimă durerea.

Cum creezi o copertă care să stea sub semnul unei crize răsunătoare? Prin măşti de teatru care exprimă durerea. Aşa înfăţişează revista Bloomberg Businessweek “tragedia greacă” la care toată lumea asistă în ultimele zile.

Încercând să găsească coperta potrivită pentru numărul de săptămâna aceasta, echipa  povesteşte etapele prin care a trecut până la varianta finală: “Coperta va fi despre criza din economia greacă şi despre cum ar putea ţara să o scoată la capăt”. Dar cum se poate ilustra un astfel de mesaj?

De la un partenon umbrit de nori întunecaţi, la un postcard pentru turişti care nu “spunea” cum trebuie că este vorba despre o criză, a mai rămas un singur pas până la unul dintre cele mai mari simboluri greceşti: teatrul.

Şi cum să exprimi mai bine drama momentului dacă nu cu o mască îndurerată? Întrebarea rămâne atunci, de ce s-ar fi oprit doar la una? Cu un fundal negru şi cu şase măşti antice care “strigă” “OUCH!”, Bloomberg Businessweek titrează în partea de jos “Cum poate Grecia să-şi depăşească durerea?”.

Ce ne-a mai rămas de făcut acum? Poate doar să ne punem în locul străbunilor şi să ne imaginăm ce-ar crede ei despre starea actuală a Greciei.  

Bloomberg Businessweek este doar una dintre marile publicaţii care, în aşteptarea următoarelor “acte”, şi-au dedicat coperta acestei “tragedii greceşti”. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO