Business Internaţional

Măsurile de securitate introduse după atentatele de la 11 septembrie i-au permis copilotului din avionul Germanwings să se baricadeze în cabină

Măsurile de securitate introduse după atentatele de la...

Autor: Ioana Bojan

26.03.2015, 15:28 4135

Conform reglementărilor, uşile de la cabinele piloţilor sunt realizate din materiale antiglonţ, pentru a nu fi străpunse de gloanţe trase din exterior. Acestea pot fi deschise doar de membri ai echipajului care deţin un cod special, fiecare companie aeriană stabilind propriile reguli în acest sens.

În plus, o cameră video înregistrează orice membru al echipajului unui avion care încearcă să intre în cabină, potrivit companiei Airbus.

În cazul unei ameninţări, piloţii pot bloca uşile cabinelor chiar dacă din exterior este introdus codul corect.

De asemenea, în cazul unei situaţii de urgenţă, există şi opţiunea tehnică a deschiderii uşii cabinei din exterior, de obicei după o perioadă prevăzută să dureze câteva secunde sau chiar minute. În Germania, această perioadă este stabilită de Vereinigung Cockpit, asociaţia piloţilor şi inginerilor de zbor. Dar această opţiune nu este disponibilă dacă pilotul din cabină blochează accesul.

În urma prăbuşirii avionului Germanwings în Alpii francezi, atenţia s-a concentrat asupra evenimentelor din cabina piloţilor în ultimele minute înainte de impact.

Copilotul avionului Germanwings prăbuşit marţi în sudul Franţei a refuzat să dechidă uşa pilotului şi a acţionat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion, a declarat joi procurorul din Marsilia.

"Cutia neagră a vorbit", a precizat procurorul Brice Robin, într-o conferinţă de presă, detaliind conversaţiile care au avut loc în cabină în ultimele 30 de minute înainte de prăbuşire.

"În primele 20 de minute, cei doi piloţi discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregătea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord îi cere copilotului să preia comanda şi se aude zgomotul unui scaun şi uşa care se închide. Probabil a mers să-şi satisfacă o necesitate naturală. Copilotul manipulează atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a începe coborârea în timp ce era singur la comandă", a precizat procurorul.

"Acţionarea acestui dispozitiv pentru selectarea altitudinii nu poate fi decât voluntară. Se aud apoi câteva apeluri ale comandantului care cere accesul în cabină. Dar nici un răspuns din partea copilotului. Se aude un zgomot de respiraţie până la impactul final, deci el era în viaţă", a adăugat Brice Robin.

Copilotul a ignorat apoi apelurile repetate ale turnului de control şi alarmele declanşate în avion.

Astfel, "copilotul, printr-o abţinere voluntară, a refuzat să deschidă uşa cabinei de pilotaj comandantului de bord şi a acţionat butonul de reducere a altitudinii pentru un motiv necunoscut, dar care poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion", a apreciat procurorul din Marsilia.

Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit marţi dimineaţă într-o zonă muntoasă din sudul Franţei. Aeronava a căzut în zona Barcelonnette, situată în provincia Haute Provence. Resturile avionului sunt în Masivul Pic de l'Estrop, la altitudinea de peste 2.500 de metri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO