Business Internaţional

Murdoch vinde o reclama pe prima pagina din wsj.com cu 100.000 de dolari pe zi

Murdoch vinde o reclama pe prima pagina din wsj.com cu 100.000 de dolari pe zi
22.09.2008, 19:40 17

 

News Corporation, compania care il are ca presedinte si actionar majoritar pe mogulul media Rupert Murdoch, si-ar putea mari veniturile obtinute din abonamentele incheiate de Dow Jones, proprietarul cotidianului The Wall Street Journal.
Murdoch a mai adaugat ca spera ca grupul sa renunte la tendinta de a apela mereu la publicitatea traditionala, scrie Financial Times.
"Nu suntem interesati sa cumparam alte ziare", a mai afirmat presedintele News Corp.
Noile branduri ale imperiului sau media au fost "excesiv subevaluate" de catre piete, este de parere mogulul.
Abonamentele la site-ul publicatiei The Wall Street Journal si la alte produse digitale oferite de Dow Jones au fost "vandute la un pret mult sub valoarea lor", inainte ca News Corp. sa preia compania anul trecut, in schimbul a 5 miliarde de dolari, mai crede Murdoch. Site-ul The Wall Street Journal, www.wsj.com, ar putea aduce venituri mai mari cu 100 de milioane de dolari din publicitatea online, a spus presedintele News Corp.
Site-ul wsj.com obtine aproximativ 100.000 de dolari pe zi de la cei care doresc sa li se faca publicitate pe prima pagina, al carei design a fost schimbat.
Veniturile din publicitate ale versiunilor printate oferite de Dow Jones, printre care se numara The Journal si Barrons, vor creste cu doar 3 milioane de dolari, ajungand la 642 de milioane de dolari in acest an.
Insa "in conditiile actuale de pe Wall Street" ar fi foarte greu sa ceri ratinguri mai mari pentru produse indraznete precum Factiva.
Reteaua sociala online MySpace obtine in medie aproximativ 500.000 de dolari pe zi pentru publicitate pe pagina principala, iar suma ajunge si la un milion de dolari in unele zile, a afirmat CEO-ul News Corp, adaugand ca i-ar placea ca pe site sa existe mai putine reclame care sa fie taxate mai mult. "MySpace va deveni un important aducator de profit", a spus Murdoch.
Publicitatea in cadrul televiziunilor locale ale News Corporation a avut de suferit, deoarece 30% sau 40% din reclame proveneau din sectorul auto, care si-a redus cheltuielile cu aproape 40% in acest an. Insa publicitatea pe reteaua nationala Fox se mentine in continuare la un nivel "incredibil de bun", afirma mogulul media, adaugand ca "aproape nu am avut anulari de contracte". Murdoch a comentat inlocuirea directorului executiv al postului Premiere, grupul german de cablu TV la care News Corp detine 26% din actiuni. "Ne-am gandit ca era totusi nevoie de un nou CEO", a declarat el, adaugand insa ca presedintele Premiere a luat initiativa intr-o discutie cu James Murdoch, fiul mogulului media, care conduce News Corp pe Asia si Europa.
News Corporation va fi prudenta in ceea ce priveste sporirea numarului de actiuni pe care le detine la postul Premiere sau in initierea altor planuri de achizitie.
"Nu vom face nimic atat timp cat viitorul economic este asa de intunecat. Sa mai asteptam sa vedem cum va fi situatia luna viitoare sau in urmatoarele sase luni", a spus Rupert Murdoch.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO