Business Internaţional

Mutare surpriză de la Amazon: Gigantul american lansează un program prin care comercianţii pot dona toate produsele pe care nu reuşesc să le vândă

Mutare surpriză de la Amazon: Gigantul american...

Autor: Iulian Tenchiu

17.08.2019, 14:41 669

Amazon lansează Fulfillment by Amazon sau FBA, un program de donaţii destinat comercianţilor care colaborează cu gigantul din e-commerce şi care îşi stochează produsele nevândute în depozitele Amazon din SUA şi Marea Britanie, scrie CNCB.

Începân de la 1 septembrie comercianţii vor trebui să doneze produsele depozitate în locaţiile Amazon în loc să le distrugă, aşa cum se proceda iniţial. Cu toate acestea, acest program nu va deveni o obligaţie pentru cei ce îşi vând produsele prin intermediul Amazon, având posibilitatea de a renunţa oricând la această politică de donaţie.

Donaţiile vor ajunge la un ONG din SUA prin intermediul organizaţiei de caritate americane Good360, dar şi a unor organizaţii britanice de acelaşi tip, precum Newlife sau Barnado.

Noul program lansat de Amazon a fost conceput pentru a reduce cantităţile de produse de care Amazon se debarasează, ajutând astfel mediul înconjurător şi totodată oferind o utilizare acestor produse, care altfel ar dispărea.

Potrivit unor rapoarte recente, dar şi unui documentar francez, Amazona distrus în 2018 în Franţa peste trei milioane de produse.

Datorită faptului că Amazon îşi comercializează majoritatea produselor în SUA, cantitatea de deşeuri din State ar putea fi cu mult mai mare decât arată sursele franceze.

„Acest program va reduce canitatea de produse trimise la gropile de gunoi şi îi va ajuta pe cei ce au nevoie de ele”, a scris Amazon într-un email prin care îşi informa comercianţii despre lansarea FBA.

Comercianţii intervievaţi de jurnaliştii CNBC susţin că noul prin intermediul noului program donarea produselor nevândute devine mai ieftină şi uşoară. Amazon percepe o taxă de 50 de cenţi pentru a returna comercianţilor produsele nevândute şi stocate în depozitele companiei. Dacă un comerciant alege să renunţe definitiv la produsele sale şi deci să le distrugă el va trebui să plătească către Amazon o taxă de 15 cenţi, mai notează CNBC.

În general vânzătorii optează pentru distrugerea produselor fie pentru că acestea nu mai pot fi utilizate, fie pentru că prezintă probleme de siguranţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO