Business Internaţional

Nemţii de la Opel şi Audi duc industria auto din Ungaria într-o treaptă de viteză superioară

Nemţii de la Opel şi Audi duc industria auto din...

Autor: Daniela Stoican

18.07.2014, 00:03 2210
Producătorul auto german Opel va face în trei ani din fabrica pe care o deţine în Ungaria principalul său centru de producţie de motoare, iar Audi adăugă un nou schimb de lucru la unitatea sa din aceeaşi ţară, deja cea mai mare uzină producătoare de motoare din lume, pentru a acoperi creşterea cererii de automobile scumpe.

Cei doi producători auto germani, cărora li se adaugă Suzuki din Japonia, Mercedes Benz şi Bosch tot din Germania şi alţii, încurajaţi de forţa de muncă mai ieftină decât în Vest şi de infrastructura rutieră modernă, fac astfel noi paşi în reindustrializarea economiei maghiare, dependentă de exporturi, scrie The Wall Street Journal. Producţia auto reprezintă 10% din PIB-ul Ungariei, 18% din producţia industrială şi tot atât din exporturi, potrivit ministrului economiei Mihaly Varga.

Planul de reindustrializare a Ungariei proiectat de premierul Viktor Orban se bazează în principal pe dezvoltarea industriei auto. Un moment crucial pentru acest sector a fost când Daimler a semnat în 2008 cu guvernul premierului Ferenc Gyurcsany scrisoarea de intenţie pentru construirea unei fabrici Mercedes Benz la Kecskemet, în centrul Ungariei. Acest lucru a încurajat şi alţi producători auto prezenţi deja în Ungaria, precum Opel sau Audi, să îşi extindă activitatea. Ungaria este atractivă pentru producătorii auto străini mai ales prin forţa de lucru calificată dar mai ieftină decât în Europa de Vest şi prin infrastructura rutieră bună.

Fabrica Opel din Szentgotthard, din vestul Ungariei, îşi va extinde producţia cu motoare de capacitate mică de 1,4, 1,6 şi 1,8 litri în urma unei investiţii de 700 mil. euro. „Fabrica Szentgotthard Flex joacă un rol important în strategia noastră de produs. De anul acesta până în 2018, 27 de modele noi şi 17 motoare noi vor fi lansate pe piaţă şi multe dintre aceste motoare noi vor fi construite aici“, a declarat Joachim Koschnicke, vicepreşe­dinte Opel.

Audi va adăuga al treilea schimb la fabrica din Gyor, tot din vestul Ungariei, pentru a face faţă creşterii cererii pentru modelele sale premium Audi TT Coupe şi pentru maşinile sport Roadster, precum şi pentru modelele A3 Limousine şi Cabriolet. Audi a investit peste 900 milioane de euro pentru a-şi extinde fabrica maghiară.

Guvernul maghiar speră că producţia mai mare va spori numărul de locuri de muncă la fabricile subcontractorilor. Subvenţiile acordate de guvern anterior pentru a atrage producătorii auto străini în Ungaria au atras atenţia Comisiei Europene. CE a declanşat o anchetă care să determine dacă subvenţiile acordate de stat companiei Audi în Ungaria sunt conforme cu legislaţia UE din domeniul competiţiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO