Business Internaţional

Nici Iepuraşul de Paşte nu mai poate salva industria ciocolatei

Nici Iepuraşul de Paşte nu mai poate salva industria...

Autor: CătăIina Apostoiu

28.03.2016, 00:03 1302

Poate că Paştele impulsionează vânzările de ciocolată, însă această industrie dulce este în prezent ameninţată de schimbarea modelelor de consum şi de dificultăţile întâmpinate de cultivatorii de cacao, scrie CNBC.

Consumul de cacao la nivel mondial depăşeşte 3 milioane de tone pe an, potrivit datelor World Cocoa Foundation. Cererea mondială continuă să crească, în parte datorită cererii tot mai mari de dulciuri de pe pieţele emergente.

Piaţa totală de ciocolată a avansat cu 13% în perioada 2010-2015, atingând 101 miliarde de dolari, indică datele Euromonitor.  Totuşi, piaţa a stagnat în Europa Occidentală, în parte din cauza temerilor în creştere legate de efectele zahărului asupra sănătăţii. În medie, un european sau american consumă în jur de 5,2 kg de ciocolată pe an, potrivit Erste Asset Management. 

Contractele futures pe cacao au înregistrat o creştere constantă din 2013, exceptând un declin scurt înregistrat la începutul acestui an.  BMI Research anticipează că preţurile o vor lua în jos până în 2019, în condiţiile în care oferta creşte mai rapid decât cererea. Acest lucru se datorează unui reviriment al producţiei în Africa de Vest.

Hamish Smith, economist la Capital Economics, se aşteaptă şi el ca preţurile să scadă.  Acesta ar putea părea un lucru pozitiv pentru producători, însă Smith adaugă că beneficiile aduse de declinul preţurilor boabelor de cacao ar putea fi limitate.  „Deşi preţurile în scădere i-ar putea ajuta pe producători prin prisma unor costuri de producţie mai mici, costurile legate de materiile prime tind să reprezinte o mică parte din costurile totale ale unor bunuri cum este ciocolata”. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO