Business Internaţional

Noile servicii de sharing reinventează business-ul cu biciclete: Serviciul de bike-sharing Ofo a trâns finanţare de un miliard de dolari

sursa foto: Wired

Autor: Alex Ciutacu

21.01.2018, 10:59 376

Start-up-ul chinez bazat pe servicii de bike-sharing, Ofo, a strâns finanţare în valoare de cel puţin un miliard de dolari din partea unor investitori majori printre care şi gigantul din comerţul online, Alibaba, potrivit Financial Times.

Compania este evaluată la 3 miliarde de dolari, la fel ca şi competitorii de la Mobike care domină actuala piaţă în creştere.

Ofo a pus câte 10 milioane de biciclete pe străzile din China, precum şi alte 100.000 de biciclete în alte 19 ţări, printre care Marea Britanie şi Statele Unite.

„Mobike versus Ofo nu ete doar o bătălie între două companii, ci este vorba despre întregul ecosistem de servicii pe care l-au creat investitorii din spatele lor, investitori precum Tencent şi Alibaba”, spune Xue Yu, un analist în cadrul companiei de cercetare IDC.

Bicicletele „share-uite” sunt conectate la internet şi sunt urmărite prin GPS. Închirierea acestora poate fi plătită prin aplicaţii de mobil.

Aplicaţia Ofo oferă prioritate clienţilor Alipay, platforma de plăţi prin intermediul telefonului mobil, condusă de Ant Financial, companie afiliată a grupului Alibaba. La capătul opus, Mobike încurajează plăţile prin aplicaţia WeChat Pay, deţinută de Tencent.

În urmă cu două săptămâni, Ant Financial s-a alăturat unei runde de finanţare de 350 de milioane de dolari pentru Hellobike, al treilea cel mai mare start-up din piaţa de bike-sharing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO