Business Internaţional

Pentru el a plătit Google 100 de milioane de dolari. Citiţi aici povestea lui

Pentru el a plătit Google 100 de milioane de dolari....

Autor: Cătălina Butan

07.04.2013, 15:45 6044

Cu doi ani în urmă, Twitter, compania care deţine reţeaua de socializare cu acelaşi nume se confrunta cu probleme serioase de management, înregistrând profituri nesemnificative.

Cea mai bună soluţie pentru restabilirea unui echilibru al firmei părea la momentul respectiv angajarea unui nou director executiv, scrie Business Insider.

Unul dintre membrii consiliului de administraţie al Twitter, David Rosenblatt, fost director al companiei de publicitate online DoubleClick găsise candidatul perfect pentu acest job: Neal Mohan, cel mai bun om al său în perioada când lucra Double Click.

Twitter a făcut ulterior o ofertă iar Mohan se pregătea să o accepte. Însă la scurt timp s-a răzgândit. De ce? Google a făcut o ofertă mai generoasă pentru a-l păstra.

Gigantul din IT i-a plătit lui Mohan peste 100 de milioane de dolari în acţiuni, potrivit TechCrunch, o publicaţie online cu ştiri din industria IT.

În doi ani, de când Mohan a semnat contractul, preţul acţiunilor Google au crescut cu 35%, ceea ce a propulsat afacerea la 150 milioane de dolari.

Mohan e licenţiat în inginerie electrică, absolvent al Stanford în 1996. După terminarea studiilor, Mohan a lucrat la Andresen Consulting, o companie de consultanţă în IT, care se numeşte astăzi Accenture.

În 1997, Mohan s-a alăturat start-up-ului NetGravity, producător de software-uri pentru companiile de publicitate digitală. Această perioadă reprezintă începutul carierei de “100 milioane de dolari” a lui Neal Mohan în industria publicităţii online. Începutul a fost unul umil pentru Mohan, salariul anual a lui Mohan fiind de doar 60.000 de dolari.

Funcţia lui Mohan la NetGravity era de analist senior, potrivit informaţiilor de pe profilul personal de pe Linkedin. Richard Frankel, şeful lui Mohan din acea perioadă spune însă că acesta era mai degrabă directorul departamentului de servicii cu clienţii.

“Când lucra cu un client, nu doar furniza o soluţie pentru acesta, ci îl ajuta să înţeleagă mai bine cum funcţionează tehnologia noastră”, mai spune Frankel.

În noiembrie 1997, NetGravity a fost preluată de DoubleClick. Din 1997 în 2003, responasibilităţile lui Mohan la DoubleClick s-au extins de la operaţiunile de vânzări la operaţiunile de afaceri ale companiei. Acesta a reorganizat personalul de 500 de anagajaţi în vânzări. În scurt timp a ocupat poziţia de vicepreşedinte pentru operaţiuni de afaceri.

În 2003, Mohan s-a întors la Stanford pentru un MBA. După o perioadă nefastă datorată unor achiziţii păguboase, DoubleClick a fost preluată de fondul de investiţii Hellman & Friedman pentru 1,1 miliarde de dolari.

După ce a terminat MBA la Stanford, Mahon s-a întors la DoubleClick, în ciuda ofertelor de la alţi giganţi IT, printre care şi Google.

Împreună cu David Rosenblatt, CEO al DoubleClick din acea perioadă, Neal Mahon a „reinventat” DoubleClick, promovând un nou concept de publicitate online care viza soluţii interactive de adveristing precum şi reţele de publicitate.

În 2007, Google a achiziţionat DoubleClick pentru 3,1 miliarde de dolari. La scurt timp, rivalii Microsoft şi Yahoo se interesau de achiziţia unor companii similare.

Veniturile din publicitate ale Google acoperă astăzi 95% din veniturile anuale totale de 50 de miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO