Business Internaţional

De la predicţiile Oracolului din Omaha, la realitatea dură cu care se confruntă jucători de renume precum Zara sau H&M, retailul aşa cum îl ştim este cu un pas mai aproape de „moarte” în 2018, iar falimentul marilor mall-uri din SUA confirmă declinul

De la predicţiile Oracolului din Omaha, la realitatea...

Autor: Alex Ciutacu

04.01.2018, 17:00 3989

Warren Buffett spune că, peste zece ani, industria de retail nu va mai arăta nici pe departe ca cea de acum.

„Departamentele magazinelor sunt online acum”, spunea investitorul miliardar, potrivit Business Insider.

Piaţa de retail „la tejghea” este pe moarte, iar acest lucru se datorează în principal trendului digital, în cadrul căruia consumatorii trec din ce în ce mai mult în mediul online şi prezintă o încredere din ce în ce mai mare faţă de retaileri şi faţă de produsele lor.

Prin urmare, potrivit avertismentului lansat de Warren Buffett, toţi retailerii trebuie să treacă în mediul online cât mai mult şi cât mai repede.

H&M este unul dintre retailerii de top care au înregistrat scăderi nemaiîntâlnite în vânzarea din magazine. Vânzările au scăzut cu 5 procente, ajungând pentru anul 2017 la 6,74 miliarde de euro în ultimul trimestru, în comparaţie cu aceiaşi perioadă a anului trecut.

Vânzările online ale retailerului continuă să crească, dar vânzările în magazinele deschise în format fizic sunt într-o scădere continuă, compania acuzând „o situaţie dificilă ce se manifestă constant pe piaţă”. În urma acestor statistici de sfârşit de an, grupul a spus că va închide o parte din magazine.

Imperiul Inditex se clatină şi el, miliardarul Amancio Ortega, al patrulea cel mai bogat om din lume, fondator al companiei gigant, anunţând că scoate la vânzare câteva magazine Zara, în urma evoluţiei pozitive înregistrate de comercianţii online, în detrimentul vânzărilor în magazin.

După aceste anunţuri, venite la câteva zile distanţă, acţiunile H&M au scăzut cu 15%, iar cele ale gigantului Inditex cu 4,5%.

În Statele Unite situaţia este mai evidentă, din 2002 până în 2017 peste 450.000 de oameni pierzându-şi locul de muncă, după ce mall-urile au început să piardă, de la an la an, din profitabilitate. Chiar dacă analiştii spun că în timp ce aceste joburi dispar, se creează noi joburi în segmentul online, datele colectate de revista Time arată că doar 178.000 de locuri de muncă au fost create în sectorul de e-commerce în ultimii 15 ani.

Peste 50 de retaileri din Statele Unite, a căror perioadă de glorie a apus,  au aplicat pentru faliment în 2017, printre acestea aflându-se şi nume mari pentru americani, precum Sears, Vince, Bebe, Stein Mart, Destination Maternity, Razer sau K-Mart. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO