Business Internaţional

Preferinţele noii generaţii de tineri modifică profilurile afacerilor în numeroase ţări

Preferinţele noii generaţii de tineri modifică...

Autor: Mihai Draghici

08.06.2018, 20:00 209

Tinerii născuţi după anul 1980 au devenit cel mai puternic grup de consumatori din lume, preferinţele lor modificând profilurile afacerilor în numeroase ţări, inclusiv în Statele Unite şi în China, deşi mulţi membri ai acestei generaţii sunt nemulţumiţi de societate, comentează Financial Times.

Atunci când Scott Norton şi Mark Ramadan studiau la Universitatea Brown din Rhode Island acum zece ani, erau îngroziţi nu de criza financiară din 2008, ci de ketchup-ul Heinz. Sosul de culoare roşie era atât de frecvent în magazinele şi în bucătăriile din întreaga lume, încât părea că va rămâne mereu aşa. "În supermarkete erau doar mărci americane clasice care nu evoluaseră deloc în 70 de ani", îşi aminteşte Scott Norton. Pe măsură ce discutau cu prietenii studenţi, şi-au dat seama că niciunul dintre ei nu voia produse de masă fabricate de marile companii.

"Scott Norton şi Mark Ramadan au acum 31 de ani şi fac parte din generaţia tinerilor care transformă activităţile de afaceri nu doar în Statele Unite, ci în întreaga lume. În aprilie, compania lor a fost achiziţionată de Unilever, grupul olandezo-britanic care s-a opus preluării de către Kraft Heinz. Ketchup-ul produs de ei, care fusese la un moment dat doar un simplu proiect de studenţi, ajunsese pe rafturile supermarketurilor Walmart şi Target. (...) Este momentul actualei generaţii tinere, aşteptat de mult timp şi care genera temeri în rândul companiilor (...)", subliniază editorialistul
John Gapper, într-un articol publicat în Financial Times sub titlul "Cum au devenit milenarii cel mai puternic grup de clienţi. Sunt cea mai mare generaţie de la nivel mondial, iar preferinţele lor modifică semnificativ modelele de afaceri din Statele Unite până în China".

Potrivit Institutului de studii Pew Research Center, în generaţia "milenarilor" intră 73 de milioane de americani cu vârste cuprinse între 22 şi 37 de ani. "Nu îi mai considerăm speciali ori diferiţi în vreun fel. Sunt nucleul activităţilor noastre de afaceri", explică Alan Jope, unul dintre directorii companiei Unilever.

"Maturizarea celor aproximativ două miliarde de tineri de această vârstă din întreaga lume nu este doar o schimbare de generaţie: este şi o modificare a etnicităţii şi naţionalităţilor. Patruzeci şi trei la sută dintre tinerii americani din această categorie sunt din rasa nonalbă, iar tinerii din Asia îi depăşesc masiv numeric pe cei din Europa şi din SUA. În pofida fostei politici prin care familiile aveau dreptul la un singur copil, China are acum 400 de milioane de tineri din categoria respectivă, de cinci ori mai mulţi decât în SUA (şi mai mulţi decât întreaga populaţie a SUA), în timp ce Morgan Stanley estimează că cei aproximativ 410 milioane de tineri din India vor cheltui 330 de miliarde de dolari anual până în 2020. Tinerii din această categorie au ajuns la ceea ce băncile numesc «cea mai importantă grupă de vârstă pentru activităţi economice», cea în cadrul căreia sunt create familiile, se nasc copii, iar banii sunt cheltuiţi nu doar pentru plimbări şi vacanţe, ci şi pentru crearea unui mediu stabil de locuit", subliniază editorialiştii FT, notând că tehnologiile informaţionale, Internetul, joacă roluri importante în modul de viaţă şi în obiceiurile acestor oameni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO