Business Internaţional

Preţul mare al aurului pune presiune pe comerţul cu bijuterii

Preţul mare al aurului pune presiune pe comerţul cu bijuterii

Autor: Traian Terzianm

25.11.2010, 23:49 150

Strălucirea aurului păleşte din cauza preţului ridicat pe caremetalul preţios l-a înregistrat în ultima perioadă. Epoca auruluiîncepe să apună, bijutierii fiind nevoiţi să apeleze la alte metalepreţioase pentru confecţionarea bijuteriilor, scrie The Wall StreetJournal.

Marii producători de bijuterii sunt prinşi între ciocan şinicovală pentru că nu pot transfera majorarea preţului materieiprime în preţurile finale pentru că mare parte din consumatori suntîncă foarte atenţi cu cheltuielile pe care le fac.

Astfel, mai multe companii au fost nevoite să opereze modificăriîn ceea ce priveşte materialele folosite în conţinutulbijuteriilor, aurul fiind înlocuit cu metale mai puţincostisitoare, de la argint până la wolfram.

Bijutierii cumpără metale preţioase în cantităţi mari la preţurifixe pentru a preveni riscul viitoarelor creşteri ale preţului. Darchiar şi aşa, preţul bijuteriilor va creşte cel mai probabil dincauza costurilor ridicate ale materiei prime. Anul acesta preţulaurului a urcat cu 22%, la peste 1.300 de dolari pe uncie (circa 31de grame). Preţul argintului a avansat cu 54%, în timp ce platinas-a scumpit cu 12%. Astfel, un lănţişor de aur de 14 karate carecosta 250 de dolari acum zece ani, acum a ajuns să coste 1.000 dedolari, spune Brian Ree, cofondator al retaileruluiGoldenMiner.com.

Mark Aaron, vicepreşedintele departamentului de relaţii cuinvestitorii al Tiffany & Co, susţine că "dacă costurile vorcreşte, consumatorii vor înţelege că şi preţurile bijuteriilor vorurca".

Situaţia de pe piaţă reprezintă de fapt un imbold pentruindustria aurului, care a înregistrat vânzări anemice în ultimiiani. Vânzările de bijuterii din Statele Unite au scăzut cu 2,7% în2008, scădere ce a fost urmată de o alta de 1,6% în 2009.

Faptul că investitorii văd în aur un plasament sigur a făcut capiaţa să îşi reducă dependenţa de industria bijuteriilor.Bijuteriile au reprezentat 52% din cererea de aur în primele treitrimestre, în scădere de la 73% în 2005, potrivit GFMS - autoritatecare se ocupă cu studiul pieţei aurului.

În termeni cantitativi, volumul aurului folosit pentruconfecţionarea bijuteriilor s-a diminuat cu 35% în perioada2005-2009. Scăderea a coincis cu decada în care aurul s-a apreciat,datorită interesului investitorilor pentru metalul preţios. Dacă lafinele lui 2000 preţul aurului era de 272 de dolari pe uncie,acesta a crescut de aproape cinci ori până în prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO