Business Internaţional

Profitul PepsiCo, în creştere cu 13% în primul trimestru. Câştigurile au ajuns la 1,22 miliarde dolari

Profitul PepsiCo, în creştere cu 13% în primul...

Autor: Anca Dumitrescu

17.04.2014, 16:18 146

Rezultatele financiare peste aşteptări vor permite conducerii PepsiCo să respingă apelurile investitorului Nelson Peltz de separare a diviziei producătoare de snack-uri de divizia nord-americană producătoare de băuturi răcoritoare, mai puţin rentabilă, pentru reducerea costurilor, adoptarea unor politici de marketing mai specializate şi stimularea creşterii.

Directorul general Indra Nooyi a răspuns acestor cereri cu un plan pe cinci ani de îmbunătăţire a performanţelor şi reducere a costurilor cu 5 miliarde de dolari, începând din 2015, în continuarea unui plan aflat deja în derulare.

Veniturile organice, care exclud fluctuaţiile de curs valutar şi efectul schimbărilor structurale, au avansat la nivel mondial cu 5% în cazul snack-urilor şi cu 3% în cazul băuturilor.

"Investitorii vor fi probabil foarte mulţumiţi de ceea ce văd în prezent la PepsiCo. Nu ştiu de ce ar vrea să schimbăm această evoluţie", a declarat directorul financiar Hugh Johnston.

Volumul vânzărilor diviziei PepsiCo Americas Beverages a stagnat în primul trimestru, ceea ce reprezintă un progres comparativ cu declinul de 3% înregistrat în urmă cu un an.

Coca-Cola, cel mai mare producãtor mondial de bãuturi rãcoritoare, a raportat în această săptămână un profit net în scădere cu 7,5% în primul trimestru, la 1,62 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au coborât cu 4%, la 1,58 miliarde de dolari. Volumul vânzărilor în America de Nord a stagnat în primul trimestru, faţă de un declin de 1% în aceeaşi perioadă a anului trecut. La nivel mondial, volumul vânzărilor Coca-Cola a crescut cu 2%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO