Business Internaţional

Reclame Google în televiziune? După ce a setat cursul în mediul online, Google vrea să domine industria de advertising a televiziunilor

Reclame Google în televiziune? După ce a setat cursul...

Autor: Alex Ciutacu

17.10.2017, 17:23 185

După ce a reuşit să domine industria reclamelor din mediul online, pentru Google, industria reclamelor din televiziune este frontiera supremă, potrivit Business Insider.

Deoarece CBS a pariat masiv pe seria originală „Star Trek”, utilizând-o drept ancoră pentru serviciul de streaming, pe bază de subscripţie, CBS All Access, a ales să se bazeze pe tehnologia Google pentru a livra reclame.

Acest parteneriat nu va schimba prea mult structura de putere din advertising-ul televiziunilor dar reprezintă un prim pas, şi o victorie semnificativă pentru Google.

„Parteneriatul cu CBS este o realizare mare pentru noi”, spune Rany Ng, director de management de produs video pentru Google. Ea dă ca exemplu seria „Star Trek”, pentru a arăta cât de serioase sunt marile companii media când discută despre schimbările necesare la nivelul televiziunilor.

Google a încercat să îşi croiască drum în televiziune de foarte multe ori în ultimii 10 ani, dar cu rezultate foarte diferite. Dar în ultimele şase luni Google a acţionat în tăcere şi a încercat în mod deliberat să vândă serviciul de advertising către jucători mari din televiziune.

Demersul pune Google în competiţie directă cu gigantul Comcast care deţine Freewheel, lider în livrarea advertising-ului către jucătorii care aleg să difuzeze producţii TV în mediul online.

În anumite cazuri, Google a iniţiat discuţii la nivel de corporaţie cu anumite conglomerate TV în legătură cu parteneriate strategice. Acele deal-uri ar furniza teoretic pentru clienţi anumite bonusuri, precum accesul în baza de date Google care se ocupă cu direcţionarea exactă a reclamelor către anumite tipuri de public.

Mizele sunt foarte mari. Deşi unele servicii de streaming, fără reclame, precum Netflixul încă domină piaţa, tot mai mulţi jucători recurg la streaming, cu reclame, precum Hulu, CBS All Access sau Watch ESPN.

Dacă Google va reuşi să se introducă în ecosistemul advertising-ului din televiziune drept „conducta” prin care să curgă majoritatea reclamelor, ar putea să îşi stabilească o poziţie extrem de puternică în industria televiziunii.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO