Business Internaţional

Renault pariaza pe revitalizarea brandului Lada

03.03.2008, 16:31 47

Grupul francez Renault a preluat un pachet de 25% din actiunile producatorului rus de automobile AvtoVAZ, in schimbul caruia va plati 1 mld. dolari (662 mld. euro), scrie presa internationala.
In urma acestei tranzactii producatorul rus ar urma sa beneficieze de un plan de modernizare, in timp ce pentru Renault afacerea incheiata saptamana trecuta va reprezenta deschiderea unei noi piete pentru linia Logan lansata in 2004.
Planul producatorului francez este acela de a folosi platforma Logan pentru un model de automobil produs la fabrica AvtoVAZ si comercializat sub marca autohtona Lada. Adaugarea AvtoVAZ in portofoliul Renault-Nissan va transforma compania in cel de-al treilea producator mondial de automobile, dupa Toyota si General Motors.
Tranzactia ar putea intari pozitia Renault de lider mondial pe segmentul automobilelor ieftine si va compensa ritmul lent de crestere al operatiunilor de pe pietele mature.
In 2007 producatorul a vandut aproape 368.000 de modele Logan, cu 48% mai mult fata de anul precedent, in timp ce vanzarile pentru modelele din clasa de pret medie au inregistrat o scadere de 4,1% in Europa de Vest, principala piata de desfacere a grupului.
Avand o capacitate de un milion de unitati pe an, fabrica AvtoVAZ i-ar putea conferi producatorului francez un avantaj asupra rivalilor de la Toyota si Volkswagen, care intentioneaza sa-si sporeasca operatiunile din segmentul automobilelor ieftine.
Directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, a declarat ca pana in 2014 se intentioneaza o marire a capacitatii de productie a fabricii rusesti pana la 1,5 milioane de unitati pe an, in conditiile in care pe segmentul automobilelor ieftine volumul este un indicator important, analistii estimand ca profitul pentru un automobil Logan, de exemplu, nu depaseste 400 de euro.
AvtoVAZ, pana nu demult compania care detinea monopolul pe piata auto ruseasca, a ajuns in impas din cauza unei cresteri semnificative a importurilor de automobile si in conditiile in care o serie de producatori, precum Ford sau General Motors, si-au creat facilitati de productie in fosta republica sovietica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO