Business Internaţional

Renault vrea să-i dubleze leafa CEO-ului, deşi Parisul se opune

Carlos Ghosn, CEO al grupului Renault. AFP/Mediafax Foto

Carlos Ghosn, CEO al grupului Renault. AFP/Mediafax Foto

Autor: Sebastian Tănase

26.03.2015, 00:06 1023

Grupul francez Renault, unul dintre cei mai mari producători auto din Europa, a propus dublarea remuneraţiei CEO-ului Carlos Ghosn, în pofida opoziţiei statului francez, argumentând că executivul a îndeplinit peste 90% din obiectivele financiare ale companiei pe 2014 , scrie Financial Times.

Ghosn, care deţine şi funcţia de CEO la Nissan, partenerul nipon al producătorului francez, ar trebui să încaseze un pachet salarial pentru 2014 de 7,2 milioane de euro, de peste două ori mai mult ca în 2013, când „ţarul“ auto a fost remunerate cu doar 2,67 de milioane de euro.

Pachetul salarial pentru 2014 este compus din salariu fix de 1,23 milioane euro, salariu variabil de 1,81 milioane de euro cât şi 100.000 de acţiuni în valoare de 4,1 milioane de euro. Acţiunilor au o valoare de 41 de euro pe unitate, însă aceasta depinde în mod direct de performanţa companiei. Titlurile pot fi valorificate cel mai devreme începând cu 2018. În prezent, preţul pe bursă al unei acţiuni Renault este de 82,50 euro.

La această sumă se vor adăuga şi banii primiţi de executiv de la Nissan, acesta încasând în 2013 de la compania japoneză aproximativ 995 de milioane de yeni (7,6 milioane de euro).

Cinci dintre cei 19 membri ai consiliului de administraţie al Renault s-au opus propunerii de creştere salarială a executivului, printre care şi un reprezentant al statului francez. Propunerea trebuie însă aprobată şi de acţionarii companiei, care urmează să se întâlnească la şedinţa anuală pe 30 aprilie.  Statul francez deţine o participaţie de 15% la Renault.

Ghosn, un brazilian de origine franco-libaneză în vârstă de 61 de ani, se află la conducerea Renault de zece ani, şi de 15 ani la Nissan.

El este considerat un manager de succes din industria de profil. Ghosn a devenit cunoscut şi ca ‘Mr. Fix it“ (domnul repară) după ce în 1999 a reuşit să aducă pe profit compania Nissan.

Sub conducerea sa, în plină criză economică mondială, Renault a „spart“ gura pieţei cu succesul Dacia Logan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO