Revoluţia motoarelor electrice începe, dar asta nu reprezintă încă sfârşitul pentru motoarele clasice. Ce se întâmplă cu industria petrolieră

13 aug 2017 Autor: Alex Ciutacu

State precum Marea Britanie şi Franţa au anunţat deja momentul în care vor renunţa la producţia de maşini bazate pe combustibili clasici, dar marii furnizori de combustibili pariază pe câteva decenii rămase de prosperitate în domeniul motoarelor clasice, potrivit Financial Times.

Anunţurile făcute de Marea Britanie şi de Franţa, referitor la interzicerea comercializării de autovehicule ce funcţionează pe bază de combustibili clasici, până în 2040, ridică două întrebări critice pentru industria petrolieră: vor cauza vehiculele electrice o scădere în cererea de combustibil? Şi dacă o vor face, când?

Directorii de la cele mai mari companii companii petroliere din lume au încercat să ofere răspunsuri pentru aceste întrebări.

Ben van Beurden, directorul executiv al Royal Dutch Shell, recunoaşte provocarea pe care o constituie dezvoltarea motoarelor electrice. ”Companiile trebuie să devină mult mai selective în legătură cu ramura industriei petroliere pe care se axează. Doar cele care vor oferi preţuri reduse şi vor fi extrem de productive, vor rămâne în competiţie”, spune acesta.

„Trebuie să avem pregătite proiecte care să se dovedească rezistente într-o lume în care cererea a crescut dar va scădea. Când se va întâmpla acest lucru? Nu ştim, dar suntem absolut siguri că se va întâmpla”, menţionează van Beurden.

Directorul executiv al Royal Dutch Shell, susţine că, în cel mai sumbru scenariu, preluarea pieţei de către motoarele electrice va avea loc la sfârşitul anilor 2020, dar acest lucru ar însemna o politică de acţiune „mult mai agresivă”, cu privire la schimbările climatice, şi o evoluţie mai rapidă a tehnologiei bateriilor.

Majoritatea giganţilor din industria petrolieră cred că tranziţia va dura mai mult. ExxonMobil se aşteaptă ca cererea de carburant să crească până în 2040, urmând să aibă o scădere foarte lentă.

Rămâne de văzut care dintre aceste scenarii va deveni realitate, dar viitorul automobilelor este cel mai important, deoarece vehiculele pasagere au reprezentat 26% din cererea totală de petrol din anul 2015, mai mult decât aviaţia, transportul marin, şi industria petrochimică, combinate, potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie.

Volvo a anunţat luna trecută că toate modelele noi vor fi electrice sau hybrid, începând din 2019. Tesla, a lansat Model 3, cel mai accesibil model produs de companie, preţul pornind de la 35.000 de dolari.

Totuşi, soarta industriei petroliere nu va fi determinată de autovehiculele din Franţa sau Marea Britanie. În timp ce în ţările cu o economie dezvoltată, membre OECD, cererea de petrol este aşteptată să sufere o scădere cu 12%, în intervalul 2015-2040,  se aşteaptă ca această cerere să crească în ţările care nu sunt membre OECD, potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie. Până în 2040, este de aşteptat ca 60% din cerere să fie completată de ţări care nu sunt membre OECD.

 

 
Cuvinte cheie:
motoare
, industrie
, refuz
, incepere
, reprezentare
, revolutie
, combustibili
, franta
, marea britanie
, anunt
, financial times
, furnizori
, masini
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide