Business Internaţional

România-Franţa, schimburi comerciale de opt miliarde de euro, cu soldul pozitiv de partea României

România-Franţa, schimburi comerciale de opt miliarde de...

Autor: Dan Straut

13.07.2017, 19:25 315

Ponderea comerţului cu Franţa în totalul comerţului exterior al României este de 6,2% (locul 3), respectiv 6,8% la export (locul 3) şi 5,7% la import (locul 4). Franţa se situează pe locul 13 în rândul partenerilor comerciali ai României cu care balanţa comercială este execedentară.

Structura exporturilor României către Franţa arată că 6 grupe de produse concentrează 85,7% din livrări, respectiv: maşini, aparate, echipamente electrice (27,1%), vehicule, aeronave şi echipamente transport (25,5%), materii textile şi articole din acestea (11%), mărfuri şi produse diverse (mai ales mobilă); 8,6%, mase plastice şi articole, cauciuc (7%), metale comune şi articole metalice (6,5%).

Structura importurilor României din Franţa arată că 6 grupe de produse reprezintă 84,5% din totalul achiziţiilor: maşini, aparate, echipamente electrice (29,4%), vehicule, aeronave şi echipamente de transport (15,6%), produse ale industriei chimice şi conexe (13,5%), metale comune şi articole metalice (10,5%), mase plastice şi articole, cauciuc (9,2%), materii textile şi articole din acestea (6,4%).

La 31 mai 2017 în România erau înregistrate 8.774 de societăţi comerciale cu capital francez (4,16% din totalul firmelor cu participare străină la capital), cu un volum al capitalului social subscris de 2,42 miliarde de euro, respectiv 5,72% din totalul investiţiilor străine directe, Franţa figurând pe locul 5 în clasamentul investitorilor străini, după Olanda, Austria, Germania şi Cipru, arată datele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

Conform autorităţilor franceze, investiţiile companiilor franceze în România depăşesc 7 miliarde de euro, dacă se iau în calcul majorările de capital, achiziţia unor firme româneşti, investiţiile în modernizări şi extinderea de activitate a marilor grupuri franceze, industriale şi de servicii sosite deja în România, precum şi profitul reinvestit.

Domeniile cele mai importante ale coooperării economice dintre România şi Franţa, inclusiv prin prezenţa investiţiilor franceze, sunt: telecomunicaţii (ALCATEL, ORANGE), construcţia de maşini (ALSTOM), materiale de construcţie (ROMCIM – LAFARGE, SAINT GOBAIN), construcţia de automobile (AUTOMOBILE DACIA - Groupe RENAULT), industria de componente auto (FAURECIA, SNR, VALEO), industria aeronautică (AIRBUS, THALES), alimentare cu apă (VEOLIA Water), distribuţia gazelor şi energie eoliană (GDF SUEZ), mari grupuri comerciale (CARREFOUR, AUCHAN, BRICOSTORE, CORA, DECATHLON), industria lemnului (mobilă - Groupe PARISOT), industria farmaceutică (SANOFI-AVENTIS), anvelope (MICHELIN), construcţii civile (BOUYGUES, VINCI), industria agro-alimentară (DANONE, SERVE, SOFIPROTEOL), sectorul bancar (SOCIETE GENERALE), hoteluri (ACCOR), asigurări (GRUOPAMA).

Alte societăţi au investit sume importante în activităţi productive de bunuri şi servicii destinate exporturilor către pieţele europene, mai arată statisticile oficiale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO