Business Internaţional

Şase miliarde de vizualizări lunare pentru principalul furnizor de clipuri de pe You Tube

Şase miliarde de vizualizări lunare pentru principalul...

Autor: Luciana Georgescu

23.04.2014, 13:22 1104

Vevo, o platformă online de videoclipuri deţinută de două dintre cele mai mari case de discuri din lume, a beneficiat de o creştere de aproape 50% în numărul de vizualizări lunare, scrie Reuters.

Potrivit celor mai recente date, Vevo a atins o medie lunară de aproximativ 6 miliarde de vizualizări în decembrie 2013, cu 46% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012

Siteul a fost lansat oficial în decembrie 2009, prin colaborarea Universal Music Group şi Sony Music Entertainment. Google este acţionar minoritar al platformei de videoclipuri.

Aproape 65% dintre videoclipuri sunt accesate de pe telefoanele mobile, potrivit datelor publicate de companie.

“La nivel global, totul se rezumă la telefonia mobilă”, a declarat Rio Caraeff, CEO-ul Vevo. “Cele mai multe vizualizări vin de pe telefoanele mobile, tablete şi televizoare cu conexiune la Internet”.

La scurt timp după lansare, Vevo a început să distribuie videoclipuri către AOL, o companie americană furnizoare de servicii globale de Internet, şi platforma de partajare de fişiere video Youtube, deţinut de Google, cu scopul de a genera venituri din reclame.

Aproximativ 6 miliarde de videoclipuri sunt difuzate în fiecare lună, dintre care 5 miliarde în afara Statelor Unite ale Americii, a declarat Caraeff. Cei mai mari utilizatori ai platformei Vevo sunt Marea Britanie şi Germania.

În prezent, Vevo este disponibil în 13 ţări, urmând să fie lansat şi în Mexic. Vevo nu este prezent pe piaţa din România.

Cel mai vizionat clip din istoria siteului Vevo este “Baby” al cântăreţului Justin Bieber, cu peste 1 miliard de vizualizări, potrivit datelor publicate de companie, în timp ce în 2013, Pink a ocupat prima poziţie în clasamentul cu videoclipul “Just give me a reason”.

Compania poartă negocieri cu potenţiali investitori pentru extinderea platformei, a spus Caraeff. CEO-ul a refuzat să dea informaţii referitoare la numele firmelor, însă The Wall Street Journal a publicat informaţii conform cărora conducerea Vevo ar fi avut întrevederi cu reprezentanţi ai firmei de servicii financiare Guggenheim Partners.

Săptămâna trecută, Vevo şi-a extins parteneriatul cu Yahoo, ceea ce înseamnă că siteul înfiinţat în 2009 va furniza conţinut video pentru platforma online de videoclipuri Yahoo Screen în SUA şi Canada.

Se previzionează că parteneriatul va fi extins în Marea Britanie, Germania, Spania, Franţa şi Italia, dar şi pentru aplicaţia pentru smartphoneuri a Yahoo Screen.

În 2013, Youtube a investit aproximativ 50 de milioane de dolari în platforma Vevo, astfel încât Vevo a devenit principalul furnizor de conţinut al Youtube. Parteneriatul celor doua companii datează din anul 2009 şi s-a încheiat în decembrie 2012, însa a fost reînnoit temporar.

Youtube deţine aproape 7% din platforma Vevo, potrivit Billboard.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO