Business Internaţional

Schimbări în conducerea Starbucks. Cine va fi următorul CEO al companiei şi care sunt motivele pentru care Howard Schultz renunţă la funcţie

Schimbări în conducerea Starbucks. Cine va fi...

Autor: Corina Zamfir

04.12.2016, 10:28 3125

Howard Schultz renunţă la funcţia de CEO al celebrei companii Starbucks Corporation pentru a-şi concentra energia către un efort al companiei de a avea magazine cu produse exclusiviste în care o cafea va ajunge să coste 12 dolari (aproximativ 50 de lei), totul într-o încercare de a revoluţiona modul în care americanii consumă cafea, scrie The Wall Street Journal.

Howard Schultz, în vârstă de 63 de ani, îi predă funcţia de CEO lui Kevin Johnson, COO al Starbucks. Kevin Johnson a ocupat funcţia de director al companiei timp de şapte ani înainte să se alăture echipei executive. Schimbarea se va produce abia în luna aprilie a anului 2017.

Mutarea companiei Starbucks către piaţa cafenelelor de lux, un proiect numit pe plan intern drept “Siren Works” - după creatura mitologică care apare în logo-ul companiei – are scopul de a revigora brand-ul, care se confruntă cu o creşterea a competivităţii pe piaţa cafelei.

Howard Schultz nu are nicio intenţie de a părăsi compania. După ce va renunţa la funcţia de CEO, el va rămâne preşedinte al Starbucks. “Aceasta îmi dă o libertate antreprenorială să fac ceea ce cred că este mai bine”, adaugă el.

Miliardarul susţine că deschiderea unor astfel de magazine va reprezenta cea mai mare schimbare strategică a companiei de când a început să inaugureze magazinele de peste ocean acum 20 de ani.

Nu este prima data când Howard Schultz renunţă la funcţia de CEO. Prima decizie de acest fel a fost luată în anul 2000, când miliardarul a decis că este mai bine să se concentreze pe strategia la nivel global a companiei. El şi-a reluat poziţia în ianuarie 2008.

 “Consider că este un privilegiu să lucrez alături de Howard, de ceilalţi directori ai board-ului şi cu o echipă foarte talentată”, spune Kavin Johnson. “Împreună vom restabili poziţia noastră de lider pe piaţa cafelei, vom spori experienţa partenerilor noştrii şi vom depăşi aşteptările clienţilor şi acţionarilor noştrii”, adaugă acesta pentru Forbes.

Schultz s-a alăturat familiei Starbucks în anul 1982 în calitate de director de operaţii şi marketing pe vremea când compania avea doar patru magazine funcţionale (acum are mai mult de 25.000). După ce s-a “îndrăgostit” de o cafenea din Italia în timpul unei vacanţe din anul 1983, Schultz a părăsit Starbucks pentru a-şi deschide propria linie de cafenele, Il Giornale. Cu toate acestea, nu a putut să stea departe de lanţul de cafenele cu sediul în Seattle. În anul 1987 el se reîntoarce cumpărând compania şi devenind CEO. De atunci, Schultz a transformat Starbucks într-un centru de putere în valoare de 85 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO