Business Internaţional

Şeful celei mai mari agenţii de publicitate din Japonia demisionează din cauza “morţii prin extenuare” a unei angajate

Şeful celei mai mari agenţii de publicitate din Japonia...

Autor: Bogdan Cojocaru

29.12.2016, 19:40 252

Preşedintele Dentsu, cea mai mare agenţie de publicitate din Japonia, va demisiona din cauza “morţii prin extenuare” a unei angajate tinere, o sinucidere anchetată de guvern şi care a stârnit noi critici privind cultura muncii peste program din Japonia, scrie Reuters.

Matsuri Takahashi, absolventă a unei facultăţi de top, s-a sinucis sărind de la înălţime în decembrie 2015 în timpul unui episod de depresie puternică. În octombrie 2015 acumulase 105 ore suplimentare. Moartea fetei, catalogată de guvern ca “karoshi”, sau “moarte prin extenuare”, a determinat autorităţile să efectueze percheziţii la birourile Dentsu şi să publice prima carte alba pentru această problemă.

Studiul a descoperit că într-o ţară care impune angajatorilor prea puţine limite privind munca peste program sau plata acestor ore mai mult de o cincime din companii au angajaţi care au lucrat peste 80 de ore suplimentare într-o singură lună – limita stabilită de guvern.

“Este regretabil că nu am putut preveni munca suplimentară a unui recrut. Pentru a-mi asuma întreaga responsabilitate, aş vrea să demisionez din funcţia de preşedinte”, a spus Tadashi Ishii, şeful Dentsu. El a precizat că Dentsu şi un angajat al companiei sunt suspectaţi de ministerul muncii de încălcarea standardelor de muncă.

Demisia lui Ishii vine în contextul în care premierul Shinzo Abe promovează o campanie cuprinzătoare de reformă a codului muncii, care ar putea include reglementări mai stricte privind munca peste program.

Munca până la extenuare şi sacrificiul sunt în Japonia sinonime, iar presiunile puternice din partea societăţii împiedică sindicatele să promoveze agresiv reforme.

Salariaţii se simt adesea îndatoraţi pentru că au fost angajaţi şi sunt reticenţi să  demisioneze, chiar şi atunci când condiţiile sunt proaste. Alţii, în special nou-veniţii, simt că trebuie să muncească mai multe ore decât colegii lor pentru a fi promovaţi.  

“Problema nu este doar la Dentsu”, notează Asahi Shimbun, unul dintre cele mai mari ziare din Japonia. Şi această publicaţie a primit de la guvern un avertisment privind munca peste program.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO