Business Internaţional

Şeful VW: Statele Unite continuă să fie o piaţă de bază pentru companie

Şeful VW: Statele Unite continuă să fie o piaţă de...

Autor: Anca Dumitrescu

11.01.2016, 11:52 111

"Suntem hotărâţi să îndreptăm lucrurile. Ştim că ne-am dezamăgit clienţii, autorităţile guvernamentale şi publicul în general. Ne cerem scuze pentru ce n-a mers bine la Volkwagen", a spus Mueller la Detroit, relatează Bloomberg.

Cel mai mare producător auto european se află în mijlocul unor discuţii complexe cu reprezentanţii Agenţiei de Protecţie a Mediului din Statele Unite, pentru eliminarea neregulilor identificate la aproximativ 480.000 de automobile diesel cu motoare de 2 litri.

Autoritatea americană de reglementare a anunţat săptămâna trecută că discuţiile cu VW au dus la progrese acceptabile.

Departamentul de Justiţie a dat în judecată Volkwagen, săptămâna trecută, iar procesul ar putea duce la amenzi de ordinul miliardelor de dolari.

În trimestrul trei al anului trecut, VW a alocat 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor rechemărilor în service a automobilelor diesel prevăzute cu softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare.

Soluţia tehnică relativ simplă şi ieftină pentru circa 8,5 milioane de automobile diesel din Europa nu este potrivită pentru Statele Unite, din cauza diferenţelor tehnice şi a regulilor mai stricte referitoare la emisiile poluante din SUA.

Mueller se va întâlni joi, la Washington, cu şefa Agenţiei de Protecţie a Mediului, Gina McCarthy, pentru a găsi o soluţie. Prezenţa la Detroit şi întâlnirile de la Washinton fac parte din prima vizită în SUA a lui Mueller în calitate de director general al Volkswagen.

Mueller a reiterat totodată că grupul VW va adăuga în gamă 20 de modele noi electrice şi hibride, până în 2020.

VW investeşte circa 900 de milioane de dolari pentru fabricarea unui nou SUV de dimensiuni medii la fabrica din Chattanooga, Tennessee, care să corespundă mai bine gustului cumpărătorilor americani.

Acţiunile VW sunt în urcare cu 2%, la 117,4 euro pe unitate, la bursa din Frankfurt. Grupul a pierdut aproape 15 miliarde de euro din capitalizarea de piaţă, de la izbucnirea scandalului, în septembrie 2015.

Vânzările globale ale mărcii VW au scăzut în 2015 cu 4,8%, la 5,8 milioane de vehicule, primul declin din ultimii 11 ani. În decembrie, livrările au coborât cu 7,9%.

La nivel de grup, vânzările globale au scăzut sub nivelul de 10 milioane de automobile, atins anul trecut, pe fondul încetinirii pieţei auto chineze şi a scandalului emisiilor. Livrările au fost afectate şi de pieţele din Brazilia şi Rusia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO