Business Internaţional

Shell investeşte 10 mld. dolari in prima fabrică plutitoare de GNL din lume

Shell investeşte 10 mld. dolari in prima fabrică plutitoare de GNL din lume

Autor: Vlad Popescu - Mediafax

20.05.2011, 12:58 1176

Royal Dutch Shell a aprobat vineriun proiect de peste 10 miliarde de dolari care vizează construireaîn Australia a primei fabrici plutitoare de gaze naturalelichefiate (GNL) din lume, pentru acoperirea cererii tot mai maridin Asia, transmite Reuters.

Proiectul Prelude, cu o capacitatede prelucrare de 3,6 milioane tone pe an, va fi cel mai mare obiectplutitor din lume, mai lung decât patru stadioane de fotbal pusecap la cap.

Shell estimează că fabrica vadeveni operaţională în jurul anului 2017.

"Va fi o chestiune de încrederepentru ideea de GNL. Până acum, lichefierea gazelor extraseoffshore a presupus transportarea materiei prime către o rafinăriede pe uscat", comentează un analist din Singapore.

Directorul executiv aloperaţiunilor internaţionale de upstream din cadru Shell, MalcolmBrinded, apreciază că proiectul va schimba regulile jocului înindustria GNL şi a declarat că speră la aprobarea altor investiţiisimilare înainte ca Prelude să devină operaţional.

Investiţiile totale ale Shell înAustralia pe segmentul upstream vor ajunge la circa 30 miliarde dedolari în următorii cinci ani, a arătat compania, refuzând însă sădetalieze costurile Prelude.

Cheltuielile de capital pentruacest proiect vor fi similare cu investiţiile presupuse de alteproiecte de GNL aprobate recent, de circa 3-3,5 miliarde de dolaripentru fiecare milion de tone capacitate anuală, a afirmatBrinded.

Astfel, proiectul în cauză, cu ocapacitate de 3,6 milioane tone pe an, ar costa între 10,8 miliardede dolari şi 12,6 miliarde de dolari.

Shell, cel mai mare furnizor deGNL din lume, a anunţat că este gata să înceapă proiectarea şiconstrucţia uzinei plutitoare la un şantier naval din Coreea deSud.

Complet echipată şi cu depozitelepline, instalaţia va avea o greutate de circa 600.000 de tone, decirca şase ori mai mult decât cel mai mare portavion, noteazăShell.

Construcţia uzinei va necesita260.000 de tone de oţel, iar proiectul va fi gândit pentru arezista furtunilor tropicale de tip ciclon de categoria 5, cele maiputernice pe scara de clasifciare a uraganelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO