Business Internaţional

Siemens şi Bombardier, o alianţă germano-canadiană care-i sperie pe francezi

Siemens şi Bombardier, o alianţă germano-canadiană...

Autor: Catalina Apostoiu

13.04.2017, 00:05 1606
Bombardier Transport şi Siemens Mobility Rail Solutions, care produc trenuri şi echipament de semnalizare feroviară, sunt în negocieri pentru fuzionarea activităţilor. Discuţiile care s-ar putea finaliza până în luna iunie ar putea duce la crearea unei companii evaluate la peste 10 mld. do lari - un concurent care ar copleşi gigantul francez Alstom.

Primul anunţ privitor la discuţii a fost făcut de Bloomberg, trimiţând pentru scurt timp valoarea acţiunilor Siemens, cel mai mare conglomerat industrial al Europei, la cel mai ridicat nivel din istorie, în timp ce acţiunile companiei canadiene Bombardier au avansat cu aproape 7%, potrivit Financial Times. Operaţiunile de trenuri ale Siemens reprezintă cea mai mare parte a diviziei de mobilitate a companiei, care a înregistrat venituri de 7,8 mld. euro anul trecut. Operaţiunile feroviare ale Bombardier reprezintă baza diviziei de transport a companiei listate în Toronto, cu venituri de 7,6 miliarde de dolari anul trecut.

O potenţială combinaţie a celor două divizii ar fi strict analizată de autorităţile antitrust. Bombardier este deja cel mai mare furnizor de trenuri de pasageri din lumea industrializată, în timp ce Siemens, care se concentrează pe trenuri de mare viteză, este numărul trei, iar o fuziune sau companie mixtă ar putea duce la planuri de eliminare de locuri de muncă în Europa într-o perioadă delicată din punct de vedere politic, înaintea alegerilor naţionale din Germania, scrie Financial Times.

Sindicatele s-ar putea opune la rândul lor prin prisma pierderii locurilor de muncă, potrivit Le Monde. În plus, mai mulţi analişti canadieni au remarcat de asemenea că Bombardier a vândut în 2016 o participaţie de 30% din Bombardie Transport către Caisse de depot et placement du Quebec (CDPQ) pentru 1,5 miliarde de dolari. Astfel, CDPQ ar avea de asemenea un cuvânt de spus dacă negocierile ar avansa.

Analiştii financiari nu sunt surprinşi de posibilitatea încheierii unei astfel de fuziuni. Aceştia se aşteptau ca Bombardier să participe la un moment dat la consolidarea industriei feroviare europene. De altfel, nu este pentru prima dată că o astfel de tranzacţie este adusă în discuţie. Potrivit lui Benoit Poirier, analist la Desjardin, Bombardier a analizat diverse opţiuni pentru maximizarea creării de valoare pentru acţionarii săi.

"Credem că o astfel de combinaţie ar fi benefică pentru Bombardier Transport. Compania canadiană ar fi astfel bine poziţionată să rivalizeze mai bine cu companiile chineze, care au planuri solide de extindere peste hotare", comentează pe de altă parte a declarat  Poirier.

În opinia mai multor analişti, compania franceză Alstom ar avea cel mai mult de pierdut de pe urma unei alianţe Siemens-Bombardier. Cu o cifră de afaceri de 6,9 miliarde de euro în 2016, Alstom ar părea mică în comparaţie cu noua companie germanoâcanadiană care ar avea o cifră de afaceri de 15 miliarde de dolari, potrivit Le Monde. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO