Solaris, cel mai mare producător de autobuze al Poloniei, a încheiat un acord prin care selectează producătorul spaniol de material rulant CAF ca investitor, se arată într-un comunicat al companiei poloneze privitor la o tranzacţie despre care presa a speculat că ar putea atinge o valoare de 0,9-1 miliard de zloţi sau chiar mai mult, scrie Warsaw Voice.
„Sunt convinsă că decizia de selectare a CAF ca investitor pentru Solaris va garanta un viitor promiţător pentru brand, clienţii şi angajaţii săi“, a declarat CEO-ul Solange Olszewska.
CAF are drepturi exclusive până la sfârşitul lunii septembrie de a negocia detaliile tranzacţiei cu Solaris, a anunţat directorul de PR al firmei poloneze Mateusz Figaszewski.
Bazele Solaris au fost puse în 1996, când familia Olszewski, care deţine integral compania, a cumpărat fabrica de la Bolechowo. În fabricile din oraşele Bolechowo şi Sroda, cu o forţă de muncă de peste 2.300 de persoane, este produsă una dintre cele mai largi game de autobuze electrificate din Europa.
Solaris îşi comercializează produsele în principal în Polonia, Germania, Italia, Scandinavia şi ţările baltice. Totuşi, compania vrea să se extindă la scară mondială, şi de aici intenţia de a atrage investitori. Până acum, Solaris a produs în total 16.000 de vehicule şi a ajuns să livreze autobuze în 32 de ţări.
La începutul lunii iunie, presa poloneză anunţa că fondul de dezvoltare de stat PFR a plasat o ofertă preliminară de 0,9-1 miliard de zloţi pentru Solaris în urma deciziei proprietarilor Solaris de a vinde compania.
La începutul lunii aprilie, Solange şi Krystof Olszewski, deţinătorii Solaris, şi-au anunţat intenţia de a scoate compania la vânzare.
În acel moment existau şapte potenţiali investitori, cei mai serioşi candidaţi venind din China şi Turcia.
Se estimează că preţul achiziţiei Solaris de către CAF ar putea depăşi 300 milioane de euro, potrivit electrive.com.
Pentru Solaris, oferta vine într-o perioadă de creştere. Producătorul polonez este acum prezent în peste 700 de oraşe din 32 de ţări. În 2017, Solaris a înregistrat venituri de 1,85 miliarde de zloţi (440 milioane de euro), iar compania a livrat 1.397 de autobuze anul trecut.
CEO-ul Solange Olszewska a explicat: „ În discuţiile cu potenţialii investitori, am analizat oferte atât de pe piaţa poloneză, cât şi din alte ţări. Cred cu tărie că CAF are viziunea potrivită pentru companie şi va avea capacitatea de a dezvolta potenţialul Solaris la scară mondială“.
Solaris, producător de autobuze, s-a născut în tumultul tranziţiei din Polonia. Acesta nu doar că a reuşit să facă faţă competiţiei acerbe aduse de capitalism, dar a găsit un model de business care îi permite să fie competitiv şi pe pieţele externe.
Solaris vinde şi în România. Compania a comercializat în total 192 de autobuze şi troleibuze pe plan local. Pe străzile din Cluj-Napoca circulă astăzi 40 de autobuze construite de Solaris. Autobuze sub brandul Solaris au fost trimise şi în Piteşti, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Oradea şi Bucureşti.