Business Internaţional

Nu ştiu dacă ştiţi, dar cei mai mari producători elveţieni de ceasuri îşi răscumpără propriile ceasuri pentru a nu scădea preţul: Richemont, care deţine brandurile Cartier şi Vacheron Constantin, a plătit răscumpărări de 200 de milioane de dolari în trei luni

Nu ştiu dacă ştiţi, dar cei mai mari producători...

Autor: Răzvan Botea

28.05.2018, 19:17 293

Acţiunile grupului de obiecte de lux Richemont au scăzut brusc săptămâna trecută, după ce compania a anunţat că a plătit 200 de milioane de dolari răscumpărând ceasurile nevândute, pentru a-şi proteja brandul de acţiunea „pieţei gri”, care ar scădea preţul ceasurilor,  scrie Financial Times.

Richemont, care deţine brandurile Cartier şi Vacheron Constantin, îşi revizuieşte canalele de distribuţie pentru produse, printr-o prezenţă mai puternică în mediul online, anunţând intenţia de achiziţie a retailerului de produse de lux din Milano, Yoox Net-a-Porter.

În acelaşi timp, grupul caută să-şi întărească controlul asupra vânzării clasice en-gros către distribuitori. Acţiunile acestuia vin în urma îngrijorărilor legate de vânzările online la preţuri negociabile, care dăunează imaginii brandului şi exclusivităţii acestuia.

„Nu credem că dacă avem produse pe piaţa gri ne va ajuta compania pe termen lung. De aceea, cumpărăm înapoi ceasurile nevândute”, spune Burkhart Grund, directorul financiar.

Johann Rupert, preşedintele şi fondatorul grupului a adăugat că „nu vom face compromisuri când vine vorba de abordarea pieţei gri”.

Acţiunile companiei au scăzut cu 5,27% săptămâna trecută, rămânând totuşi pe un trend ascendent faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, într-o creştere de 16%.

Profitul operaţional al Richemont în T1 a fost în creştere cu 5% şi a ajuns la 1,84 miliarde de euro, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 8 procente şi a ajuns la aproape 11 miliarde de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO