Business Internaţional

Tesla lasă în urmă la semafor giganţii BMW şi Mercedes: a lansat cea mai rapidă maşină de serie din lume, care atinge 100 km/h în doar 2,5 secunde

Tesla lasă în urmă la semafor giganţii BMW şi...

Autor: Greta Bogdan, Bogdan Alecu

24.08.2016, 16:28 5563

Tesla a lansat oficial cea mai puternică şi mai rapidă maşină de serie din lume, care poate atinge 100 de kilometri/oră în 2,5 secunde. Americanii au prezentat noul Model S P100D, cea mai rapidă versiune din lume. În modul Ludicrous, aceasta poate ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 2,5 secunde, fiind cel mai rapid model de maşină sub 200.000 de dolari de pe piaţă, scrie Bloomberg.

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a anunţat că modelul are o baterie cu o capacitate de 100 de kwh, dar şi numeroase update-uri de soft şi de tehnologie pentru Modelul S şi Modelul X.

Update-urile fac ca Modelul S să fie primul care oferă un maximum de autonomie de peste 610 km şi să poată atinge viteza de 100 de kilometri pe oră în doar trei secunde, potrivit aceleiaşi surse.

Doar câteva modele aflate pe piaţă în acest moment pot atinge această performanţă, respectiv LaFerrari şi Porsche 918 Spyder, modele care pot fi comandate în ediţie limitată şi care ajung la 1,4 mil. dolari, respectiv 845.000 dolari.

 

Pentru prima data, Musk a declarat că cea mai rapidă maşină din lume, de orice tip, este cea electrică şi că în viitor oamenii vor privi maşinile pe benzină în acelaşi mod în care privesc azi motoarele pe aburi.

Lucrurile nu stau aşa de roz: Cristina Bălan, inginerul care a descoperit problemele de la Tesla: Sunt mulţi ingineri români foarte buni în SUA

 

Cristina Bălan, inginerul român care a lucrat la unele dintre cele mai cunoscute automobile din lume, de la Audi R8 la Porsche Cayenne şi Tesla Model S, spune că în Statele Unite sunt mulţi ingineri români care lucrează în industrie şi care sunt, totodată, printre cei mai buni în domeniile în care activează.

Bălan, 35 de ani, a absolvit Univer­sitatea Transilvania din Braşov în 2002. „Sunt mândră că sunt româncă şi foarte multă lume ştie cât de mult apreciez universitatea pe care am făcut-o. Am întâlnit mulţi ingineri români foarte buni şi respectaţi în Statele Unite. Sper ca tinerii din România să ţină tradiţia în continuare şi să aibă încredere în ei“, a declarat pentru ZF Cristina Bălan. Ea a devenit cunoscută după ce Wall Street Journal a scris că inginerul român a semnalat problemele cu care s-ar confrunta un model Tesla, motiv pentru care Bălan ar fi fost forţată să demi­sioneze, potrivit decla­raţiilor sale con­semnate de Wall Street Journal. După ce a părăsit compania i-a spus lui Elon Musk într-un e-mail faptul că inginerii pun componente defecte în maşină, cu toate că ştiu despre pro­bleme. Tot în America de Nord şi-a dezvoltat cariera şi Sorin Buşe, actualul ministru al trans­porturilor care timp de cinci ani, între 2010 şi 2015, a condus centrul de ingineri Renault Techno­logie Rou­manie şi a fost vice­preşedinte în cadrul Grupului Renault.

Printre absolvenţii Universităţii Transil­vania din Braşov se numără Alexandru Blemovici, directorul general al Schaeffler România, sau Răzvan Urdea, coleg de generaţie cu Cristina Bălan, care este în prezent director general al HIB Rolem.  Înainte să lucreze la Tesla, Cristina Bălan a lu­crat ca inginer la Boeing, timp de trei ani, la Meridian Lightweight Techno­logies pentru doi ani şi la Honeywell Process Solutions pentru un an şi 7 luni.  În California, la Tesla a lucrat patru ani, din 2010 până în 2014, ca inginer de proiectare, iar din 2015 şi-a fondat propria companie de proiectare Tesseract Motors. În cadrul Tesla, aceasta a lucrat la proiectarea elementelor de interior şi module pentru baterii, pentru mai multe modele de automobile, cum ar fi interiorul portierelor de la Porsche Cayenne, modulul bateriilor de pe Mercedes-Benz B-Class şi cel de pe Toyota Rav4 EV, dar şi la consola centrală a modelului Audi R8.

Tesla produce în prezent cele mai cunoscute maşini electrice de pe piaţă, ce au autonomii de peste 500 de kilometri, în timp ce restul constructorilor oferă cel mult 200 km autonomie, iar singurele automobile care ar putea surclasa Tesla, sunt abia în stadiul de concept la mărcile europene. în România s-au vândut anul trecut 14 maşini Tesla Model S, iar în fiecare lună este livrată cel puţin un astfel de automobil pe piaţa locală, cu toate că nu există o reprezentanţă oficială.

 

În total, în România sunt deja 22 de astfel de automobile, care de obicei au preţuri între 80.000 şi 100.000 de euro.

Sursă captură: Bloomberg 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO