Business Internaţional

Topul celor mai scumpe branduri din lume. Cine se află în fruntea clasamentului

Cel mai scump brand din lume
07.10.2012, 12:25 2123

Coca-Cola rămâne cel mai scump brand la nivel mondial, conform clasamentului Best Global Brands realizat de Interbrands. Studiul evaluează marca americană de băuturi carbogazoase Coca-Cola la 78 miliarde de dolari, scrie Le Figaro.

Coca-Cola este urmată la mică distanţa de Apple, companie care a urcat şase poziţii comparativ cu anul trecut şi care valorează acum 76,5 miliarde de dolari.

În fruntea clasamentului nu sunt schimbări semnificative faţă de ediţia anterioară, cu excepţia intrării în top a celor de la Samsung şi Toyota şi a ieşirii din clasament a companiilor Disney şi HP. Alte mărci valoroase sunt Google, care se menţine pe poziţia a patra, urmată de Microsoft, General Electric şi Intel.
Intrare a Facebook-ului, ieşire a BlackBerry

Reţeaua de socializare Facebook, absentă până acum din top, ocupă anul acesta locul 69 în clasamentul general fiind evalută la 5,4 miliarde de dolari. Totuşi cea mai notabilă intrare aparţine brandului Pampers, deţinut de grupul american Procter&Gamble, care s-a clasat pe poziţia cu numărul 34. Printre companiile nou-intrate în top se numără şi brandul de lux Prada , constructorul de automobile coreean KIA, Ralph Laurean şi MasterCard.

Apple, Amazon, Samsung, Nissan şi Oracle sunt companiile care au înregistrat cele mai notabile evoluţii în cel de-al treisprezecele an al realizării unui astfel de clasament. La polul opus se află BlackBerry care a pierdut 37 de poziţii, Nokia cu 5 locuri mai jos faţă de anul precedent şi Goldman Sachs care a coborât zece trepte, situându-se pe locul 48 în clasament.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO