Business Internaţional

Topul corporaţiilor pe care americanii le urăsc din ce în ce mai puţin

Topul corporaţiilor pe care americanii le urăsc din ce...

Autor: Luciana Georgescu

04.05.2014, 15:16 2466

Americanii au o părere din ce în ce mai bună despre marile corporaţii din SUA, în ciuda salariilor care stagnează, a inegalităţilor financiare şi a milioanelor de şomeri, potrivit unui sondaj realizat de institutul de cercetare Harris Poll, conform Daily Ticker.

Amazon.com, Coca-Cola, Apple, Walt Disney şi Honda ocupă primele poziţii, conform rezultatelor obţinute în urma sondajului.

“A fost înregistrată o creştere stabilă”, a declarat Mike Santoli, director editorial pentru Yahoo Finance. Patru ani de redresare economică au creat o sensibilitate. “Americanii nu au început să iubească corporaţiile dintr-odată, însă încep să le urască din ce în ce mai puţin”, a spus Aaron Task, gazda emisiunii Daily Ticker.

Amazon.com ocupă prima poziţie în preferinţele americanilor, în timp ce Google a înregistrat o scădere semnificativă a reputaţiei, chiar dacă nu se află pe ultimele locuri.

Amazon lasă impresia “că preia controlul asupra lumii şi că este tot timpul prezent în viaţa consumatorilor”, în timp ce Google pare să ofere acces la din ce în ce mai puţine informaţii, a declarat Santoli.

De asemenea, Google resimte presiuni în ceea ce priveşte confidenţialitatea utilizatorilor. “Americanii rămân reticenţi la folosirea informaţiilor digitale”, potrivit rezultatelor obţinute în urma sondajului.

Harris Poll a dezvăluit că 76% dintre persoanele intervievate sunt îngrijorate de numărul mare de informaţii personale stocate de marile companii, în timp ce doar 44% dintre acestea sunt încrezătoare că datele cu caracter personal vor fi folosite corespunzător.

O surpriză plăcută a sondajului este îmbunătăţirea reputaţiei companiilor financiare, precum Goldman Sachs, AIG (American International Group – companie americană de asigurări) sau Citi Group. AIG a înregistrat cea mai importantă îmbunătăţire a părerii publice, în rândul companiilor de profil.

Situaţia este total diferită pentru retailerii din SUA. Popularitatea unor magazine precum J.C. Penney şi Sears este în scădere, deşi conducerea depune eforturi pentru atragerea şi retenţia clienţilor. Un alt exemplu este Target Corporation, a cărei reputaţia a scăzut în urma unui atac al hackerilor asupra cardurile de credit folosite de cumpărători.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO