Business Internaţional

Toshiba a lansat în magazine primul televizor 3D fără ochelari, la 1.400 de dolari

Toshiba a lansat în magazine televizorul 3D fără ochelari, la 1.400 de dolari

Autor: Radu Racu

22.12.2010, 11:25 71

Toshiba a lansat miercuri în magazinele dinJaponia ceea ce compania numeşte primul televizor care permitespectatorilor să vadă imagini 3D fără ochelarispeciali, potrivit AFP. Dispozitivul are un ecran de doar 12 inci(circa 30 de centimetri) şi costă 1.400 de dolari, însă o versiunede 20 de inci (51 de centimetri) urmează să fie lansată în câtevazile.

Tehnologia 3Dfolosită până acum presupune proiectarea imaginiivăzută din două perspective, rezultatul fiind o imagine "dublată"care are nevoie de ochelari speciali pentru a reda iluzia detridimensional. Potrivit companiei, televizorul RegzaGL1 foloseşte o tehnologie de procesare a imaginilor înprofunzime, ceea ce permite utilizatorilor să aleagă versiuni 2Dsau 3D pe canale TV obişnuite.

Clienţii care au testat televizorul în magazine sunt încântaţide renunţarea la ochelarii special, consideraţi "enervanţi", însămai mulţi s-au declarat "dezamăgiţi" de dimensiunea redusă aecranului.

Retailerii de electronice speră ca noua tehnologie săimpulsioneze vânzările, aflate în declin după ce guvernul a redussubvenţiile pentru achiziţiile de electrocasnice "prietenoase cumediul".

Televizoarele 3D reprezintă noul front în luptadintre producătorii de electronice. Sony a anunţat recent că nucrede că va tinge ţinta de vânzări de 25 de milioane de televizoareLCD anul acesta, din cauza mutării preferinţei consumatorilor cătresegmentul tridimensional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO