Business Internaţional

Traficul pe site-urile marilor ziare creste odata cu criza, dar publicitatea online incepe sa fie afectata

Traficul pe site-urile marilor ziare creste odata cu criza, dar publicitatea online incepe sa fie afectata

Site-urile ziarelor americane sunt asaltate de reclame ale institutiilor financiare care vor sa le dovedeasca clientilor "ca inca mai sunt in viata"

12.11.2008, 15:49 50

Cu toate acestea, publicatiile spera ca recenta crestere a numarului de cititori se va dovedi profitabila pe parcurs. Vanzarile de publicitate pe print au avut un declin constant in ultimii trei ani, in conditiile in care din ce in ce mai multi oamenii isi iau informatiile din mediul online, scrie Market Watch.

Totusi, prabusirea sectorului financiar din ultimele doua luni si-a pus amprenta asupra cresterii din mediul online, in contextul scaderii increderii consumatorilor in economie, din cauza careia agentiile de publicitate sunt nevoite sa-si reduca cheltuielile. Foarte multa vreme, anunturile au fost principala sursa de venit pentru ziare si in perioada 2005-2007 un factor de crestere puternica in mediul online, in special pentru domeniul imobiliar.
Totusi, criza subprime a inceput sa aiba un efect simtitor asupra anunturilor imobiliare in a doua jumatate a anului trecut, iar acum prabusirea pietei a atras dupa ea o scadere dramatica a numarului de anunturi.
Totusi, oamenii inca citesc ziarele, chiar daca aleg sa faca asta mai degraba online decat in varianta tiparita. Unele dintre cele mai bine cunoscute nume din industrie inregistreaza cresteri semnificative ale numarului de vizionari pentru paginile lor, avand in vedere ca cititorii se orienteaza spre mediul online pentru a citi stiri si analize privind noul presedinte al SUA si criza financiara.
Transformarea acestor vizionari in venituri din publicitate este o chestiune de consecventa, crede Mort Goldstrom, vicepresedinte pe publicitate la Asociatia Publicistica a Americii.
"Oamenii se indreapta mai mult spre ziare in perioadele dificile, la fel ca in perioadele in care se petrec evenimente incitante. Insa transformarea acestui potential in venituri este o provocare foarte mare, pentru ca vrei ca cifrele acestea sa fie stabile, inainte de a investi si mai mult in ele", spune Goldstrom. "In orasele mai mari, vezi mult mai multe anunturi de genul 'Inca functionam'", mai ales in domeniul bancar, lucru care inseamna fonduri mai mari pentru New York Times si Washington Post. Dar nu vei vedea asta in Lubbock, Texas", a adaugat Goldstrom.
La New York Times, interesul pentru alegerile prezidentiale din 2008 si pentru criza economica a generat o crestere de 15% a traficului de pe site-urile trustului in luna septembrie. In vreme ce vanzarile de reclame online au scazut in luna octombrie la New York Times, comparativ cu luna septembrie, compania mentioneaza ca pana la acest moment al anului, vanzarile de reclame sunt in crestere pe site fata de anul trecut.
In cursul lunii septembrie, site-ul publicatiei Washington Post a doborat recordul lunar de vizitatori unici conform datelor comunicate de Nielsen Online. Siteul a inregistrat aproximativ 13 milioane de vizitatori unici in luna septembrie, cu 43% mai mult decat in aceeasi luna a anului trecut, si cu 15% peste recordul de 11,3 vizitatori unici, din luna august a acestui an.
Data fiind reputatia ziarului in ce priveste articolele politice, nu este de mirare ca zonele din site care sunt conexe acestui domeniu au avut cea mai buna evolutie in aceasta luna, avand o crestere de 233% a numarului de vizualizari pe pagina.
Zonele conexe domeniului de business au crescut, prin comparatie, cu 141% in termeni de vizualizari de pagina, comparativ cu luna septembrie a anului trecut.
Acum, site-ul trebuie sa isi consolideze relatiile cu companiile care isi fac publicitate, in vreme ce cititorii se inghesuie pe site, este de parere Steve Stup, vicepresedinte al departamentului de vanzari al Washington Post Newsweek Interactive, o subsidiara a Washington Post.
"Unul dintre lucrurile pe care le-am facut in cursul acestui an este ca am adoptat o strategie privind valoarea noastra pe care vrem s-o facem cunoscuta", spune Stup, adaugand ca "directorii executivi din intreg orasul sunt de parere ca Washingtonpost.com merita citit, pentru ca trebuie sa se informeze asupra efectului pe care Washington Post il va avea asupra businessului lor. Iar acesta este un an in decursul caruia am fost mult mai expusi din cauza alegerilor ce urmeaza si traficului record."
Intr-un mediu inchis, companiile care isi fac reclama sunt in cautare de nume stabile si puternice, care pot transmite un mesaj unui anumit public-tinta, spune Stup. "Atat de multe companii cu care lucram incearca sa transmita un mesaj puternic, care spune 'Suntem aici, iar increderea e foarte importanta'", a adaugat Stup.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO