Business Internaţional

Un american de 16 ani propune o metodă ingenioasă pentru emailuri mai sigure, care ar putea fi folosită în bănci

Un american de 16 ani propune o metodă ingenioasă...

Autor: Luciana Georgescu

20.08.2014, 12:05 3211

Abe Storey, un american de 16 ani din San Francisco, urmează să lanseze un start-up, Lock Up Mail, care va oferi utilizatorilor un nivel mai ridicat de securitate pentru adresele de email, scrie Business Insider.

“Lock Up Mail înseamnă două lucruri. Unul dintre ele este o adresă de email foarte sigură, iar celălalt este un sistem de autentificare”, a spus Storey pentru Business Insider, oferind explicaţii suplimentare despre modul de funcţionare.

Persoanele care se autentifică pe Locked Up Mail folosesc un nume de utilizatori şi o parolă, la fel ca în cazul Gmail sau Yahoo. Locked Up Mail va trimite un cod QR către utilizatori, care se va şterge singur după zece minute, aceasta fiind principala diferenţă între Locked Up Mail şi alte servicii de emailuri existente pe piaţă, potrivit adolescentului.

Storey a dorit iniţial să creeze aplicaţia ca un accesoriu pentru Gmail, cu scopul de a-i extinde funcţionalitatea, însă folosirea unei singure modalităţi de autentificare, ca în cazul Gmail, nu ar asigura acelaşi nivel de securitate ca în cazul aplicaţiei dezvoltate de el.

Locked Up Mail le va permite utilizatorilor să aleagă de câte ori doresc să scaneze codul QR, folosind camera calculatorului sau a smartphone-ului. Storey testează două metode – introducerea unui cronometru o dată la patru ore sau scanarea codului după fiecare delogare.

În 2013, Storey a luat parte la o competiţie din Santa Barbara cu proiectul Next Mover, care i-a asigurat locul întâi şi o finanţare de 55.000 de dolari, însă din cauza distanţei mari faţă de San Francisco, nu a putut să se dedice în totalitate start-upului.

Al doilea proiect al său, retentiontab.com, a fost creat în colaborare cu actualul partener de la Locked Up Mail, Kevin Davies, un programator din Noua Zeelandă. Proiectul viza clienţii retailerilor online şi modalităţi prin care aceştia să nu mai fie distraşi în procesul de achiziţie de Facebook.  

“Serviciul de email este începutul pentru noi. O să facem totul ca la carte. Cred că ideea noastră ar putea trezi interesul băncilor”, a spus adolescentul despre proiectul în derulare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO