Business Internaţional

Un start-up finlandez reînvie brandul despre care Forbes scria în 2007 că ar fi „regele telefoanelor”

Un start-up finlandez reînvie brandul despre care Forbes...

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.05.2018, 08:03 5496

Start-up-ul finlandez HMD Global, care deţine licenţa exclusivă a brandului Nokia pentru telefoane, a anunţat că a reuşit să atragă investiţii de 100 de milioane de dolari de la mai mulţi investitori şi a ajuns să fie evaluată la peste 1 miliard de dolari, potrivit Quartz.

HMD Global a anunţat că fondurile vor fi utilizate pentru a-şi mări afacerea cu noi modele de smartphone-uri şi pentru a-şi îmbunătăţi canalele de distribuţie şi de vânzare.

Smartphone-urile folosesc sistemul de operare Android şi concurează cu celelalte telefoane de pe piaţă printr-un preţ scăzut. Telefoanele se bazează pe modelele clasice Nokia şi oferă o viaţă lungă a bateriei şi etichete de preţ reduse.

Când a fost înfiinţată, HMD Global s-a angajat să investească 500 de milioane de dolari (426 de milioane de euro) pe parcursul a trei ani pentru a-şi comercializa telefoanele, iar proaspăta finanţare va fi folosită pentru atingerea acestui obiectiv.

Start-up-ul îi are alături pe directorii mai vechi ai Nokia, ceea ce sugerează stabilitate. Fondatorul executiv Arto Nummela a părăsit compania în iulie prin „acord reciproc" şi a fost înlocuit de preşedintele companiei, Florian Seiche.

„Ţintim să ajungem printre cei mai importanţi jucători de pe piaţa telefoanelor inteligente la nivel global, iar succesul nostru de până acum ne dă încredere să ne continuăm ritmul de creştere şi în 2018, dar şi dincolo de acest an", a declarat Florian Seiche, CEO al HMD Global.

În luna februarie, un fost director executiv al firmei, care a refuzat să fie numit, a declarat că cifrele de vânzări ale firmei, de la vremea respectivă, sugerează că firma încă se luptă să penetreze piaţa smartphone-urilor. „Vânzarea a 70 de milioane de unităţi nu înseamnă nimic", a spus el.

Deocamdată, HMD Global a obţinut statutul de „unicorn", dar nu este suficient pentru a deveni un jucător serios de smartphone pentru viitor.

Start-up-ul HMD Global a fost lansat oficial la data de 1 decembrie 2016. Compania a livrat, în primul an de activitate, peste 70 de milioane de telefoane sub marca Nokia, şi-a extins operaţiunile de vânzări în peste 80 de ţări şi a activat livrarea de telefoane în 170 de ţări. În anul financiar 2017, HMD Global a obţinut venituri totale de 1,8 miliarde euro (2,13 miliarde de dolari), înregistrând o pierdere operaţională de 65 milioane euro (77 milioane dolari).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO