Business Internaţional

Unul dintre cele mai noi joburi din lume: salariile ajung la 25.000 de dolari pe lună

Unul dintre cele mai noi joburi din lume: salariile ajung...

Autor: Cătălina Butan

15.08.2014, 16:38 22409

În urmă cu câţiva ani funcţia de data scientist (specialist în prelucrarea şi analiza datelor – n.red )era puţin cunoscută în rândul angajatorilor, astăzi însă a devenit una dintre cele mai căutate şi bine plătite poziţii în companiile americane, scrie Wall Street Journal.

Bănci, retaileri, producători de echipamente industriale caută specialişti care să găsească şi să analizeze explozia de date din click-urile de pe Internet, de pe smartphone-uri sau alte dispozitive pentru a găsi modalităţi prin care să le controleze.

Salariul unui data scientist cu doar doi ani experienţă variază între 200.000 de dolari şi 300.000 de dolari pe an, adică până la 25.000 de dolari pe lună, potrivit specialiştilor în recrutare.

“Orice persoană care are pe profilul de pe Linkedin în descrierea funcţiei termenii data science va primi în fiecare zi 100 de emailuri de la recruitori”, spune Josh Sullivan, care conduce o echipă de 500 de persoane specializate în prelucrarea datelor la compania de consultanţă Booz Allen Hamilton Holding. Pentru a atrage candidaţi, Sullivan trimite scrisori scrise de mână şi zboară de-a lungul Americii pentru a-i întâlni.

Deficitul de cerere de pe piaţa de muncă de specialişti în prelucrarea datelor este surprins prin cifre.  Site-ul de recrutare simplyhired.com şi reţeaua profesională Linkedin au între 24.000 şi 36.000 de posturi de data scientist disponibile.

În 2012, potrivit celor mai recente statistici guvernamentale din SUA, existau 2.500 de doctori în statistică, biostatistică, fizica particulelor şi ştiinţa calculatoarelor – domenii de unde sunt de regulă recrutaţi specialiştii în analiza datelor.

Potrivit angajatorilor, candidaţii ideali trebui să aibă aptitudini pentru cercetarea de piaţă: capacitatea de a găsi modele prin analiza a milioane de informaţii din diferite surse, să asocieze modelele cu comportamentul consumatorilor şi să realizeze modele statistice care surprind impulsuri comportamentale.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO