Business Internaţional

Valoarea brandului de ţară a României a crescut în 2017, dar ratingul acestuia a scăzut faţă de 2016

Valoarea brandului de ţară a României a crescut în...

Autor: Dan Straut, Mediafax

11.10.2017, 09:31 235

Pe primul loc în topul Brand Finance se clasează SUA, cu 21 de miliarde de dolari şi rating „AAA-”, iar locurile 2 şi 3 sunt ocupate de China (10,2 miliarde de dolari) şi Germania (4,02 miliarde de dolari).

Pe ultimele locuri sunt clasate Congo, cu 16 miliarde de dolari, Nepal şi Cipru – cu câte 15 miliarde de dolari.

Brandul Singapore (locul 31 în top) are cel mai ridicat nivel al ratingului, „AAA+”, iar Libia (locul 97) are cel mai scăzut rating, „DDD”.

Ierarhia poziţiilor în topul Brand Finance este determinată de performanţele pe zeci de puncte de date, setate pe trei piloni: Produse şi servicii, Investiţii şi servicii, respectiv Societate. Acestea sunt împărţite în sub-piloni: Turism, Piaţă, Guvernare şi Abilităţile locuitorilor. Acestea sunt în continuare subdivizate în valori individuale. Fiecare valoare este marcată cu note de până la 100 şi împreună contribuie la un brand global. Pe baza punctajului, fiecărui brand i se atribuie un rating de la „AAA+” la „DDD” într-un format similar cu un rating de credit, precizează evaluatorii.

Brand Finance este unul dintre liderii mondiali în evaluarea mărcii şi în consultanţă strategică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO