Business Internaţional

Vânzările de dulciuri ar putea ajunge în acest an la un nivel record

Vânzările de dulciuri ar putea ajunge în acest an la...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.08.2014, 18:32 255

Vânzările de ciocolată şi bomboane de la nivel mondial ar putea ajunge la un nivel record în acest an datorită creşterii „atracţiei” pentru dulciuri a consumatorilor de clasă medie din ţări precum India, China şi Brazilia, scrie Financial Times.

Estimările arată că vânzările de dulciuri ar putea ajunge anul acesta la 198 miliarde de dolari, cu 5,4% mai mult comparativ cu anul anterior, potrivit ultimelor date alte companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, citate de Financial Times.

Dintre dulciuri, ciocolata a consemnat un puternic avans în unele regiuni, deoarece consumatorii din ţări dezvoltate dar şi emergente s-au orientat către acest produs pentru că îl consideră un „răsfăţ” încă accesibil.

Consumatorii din Asia şi America Latină în special văd produsele din ciocolată ca o plăcere „de lux” pe care încă şi-o permit, apreciază Lauren Bandy , specialist în industria alimentară din cadrul Euromonitor.

Dulciurile pe bază de zahăr, aşa cum sunt caramelele, bomboanele sau acadelele, au avut o creştere puternică în Asia, consemnând majorări ale vânzărilor cu 7,1%. Regiunea a depăşit Europa de Vest în ceea ce priveşte consumul de dulciuri pe bază de zahăr anul trecut, în condiţiile în care cererea în ţările dezvoltate s-a diminuat din cauza îngrijorărilor privind influenţele negative ale zahărului asupra sănătăţii, notează Financial Times.

Vânzările de gumă de mestecat s-au diminuat şi ele în ţările dezvoltate din cauza faptului că unii consumatori au trecut la ciocolată. În America de Nord, vânzările de gumă de mestecat au scăzut cu 13% în ultimii cinci ani, iar în Europa de Vest acestea s-au redus cu 3%. În acelaşi timp, în Asia vânzările de gumă au avansat cu 33%.

Statele Unite rămâne cea mai mare piaţă pentru dulciuri cu vânzări de 31,5 miliarde de dolari, dublu comparativ cu nivelul din China, care ocupă al doilea loc. Marea Britanie este pe locul trei, în timp ce Rusia depăşeşte Germania şi ajunge pe poziţia a patra. De asemenea, Brazilia ar putea depăşi Franţa şi Japonia şi astfel ar reuşi să se poziţioneze pe locul şase.

Vânzările de dulciuri au scăzut în Japonia, ţara ajungând pe locul opt în funcţie de vânzări.

Creşterea cererii pentru ciocolată vine în condiţiile în care preţul la cacao, principalul ingredient al acestui produs, este la un nivel ridicat pentru al treilea an consecutiv din cauza cererii ridicate de la nivel internaţional. Preţul la cacao este de aproape 3.200 de dolari pentru o tonă, nivel la care nu a mai ajuns din 2011.

În schimb, preţul zahărului a rămas constant. Se aşteaptă ca vânzările în Europa de Vest, cel mai mare consumator de ciocolată, să crească în acest an cu 2,5%, în timp ce estimările arată că în America de Nord vânzările vor creşte cu 2,9%, potrivit Euromonitor, care este citată de Financial Times. Asia-Pacific şi America Latină ar putea vedea un avans al vânzărilor cu două cifre în acest an, de 10% respectiv 13%, însă acestea pornesc de la nivel scăzut.

În ţările dezvoltate este loc destul de creştere dacă analizezi consumul per capita, consideră Lauren Bandy, specialistul Euromonitor.

În China şi India, consumul de ciocolată este de 100 de grame pe an per capita, în timp ce în Germania media de consum per capita este de 8,1 kilograme. În Marea Britanie consumul per capita de ciocolată se situează la 8 kilograme, în timp ce în Statele Unite este de 4,5 kilograme, potrivit aceleiaşi surse.

Creşterea preţului la cacao va atenua cererea, ceea ce este o veste rea pe termen scurt pentru retaileri şi pentru producători.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO