Business Internaţional

Volkwagen face un pas uriaş şi anunţă că va renunţa, după aproape 100 de ani, la modelele Beetle, unele dintre cele mai populare maşini pe care le-au produs nemţii. Care este povestea din spatele Beetle şi cât va costa „Ediţia Finală” pe care o lansează Volkswagen

Volkwagen face un pas uriaş şi anunţă că va...

Autor: Alex Ciutacu

14.09.2018, 15:48 1043

Volkswagen a anunţat săptămâna aceasta că va retrage din producţie unul dintre modelele simbolice pentru evoluţia industriei auto, şi-anume modelele Beetle. Acestea nu vor mai fi produse începând cu anul viitor, potrivit CNN.

Pentru finalul unei generaţii, producătorul german a anunţat că va produce o „Ediţie Finală” în seria Beetle. Acesta va fi disponibilă atât în versiune normală cât şi în versiune decapotabilă, preţurile începând de la 23.000 de dolari.

„Pierderea Beetle după trei generaţii, de-a lungul a şapte decenii, va genera un val de emoţii din parte fanilor devotaţi Beetle”, transmit oficialii companiei.

Moştenirea Beetle începe în anii 1930, când Ferdinand Porsche, inignerul din spatele brandului cu acelaşi nume, s-a hotărât să proiecteze un model tip „Maşina Poporului”, care se traduce în germană prin „Volkswagen”.

Modelul a intrat în producţie de masă abia după cel de-al Doilea Război Mondial şi a debutat în America de Nord în 1949, iar în doar două decenii a devenit unul dintre cele mai bine vândute modele din lume.

Faima Beetle a fost sporită de filmul lui Walt Disney din 1968, denumit „The Love Bug”, a cărui personaj principal este un vehicul Beetle, pe nume Herbie, care îşi încearcă norocul în circuitul de curse din California.

Beetle-ul a prins avânt şi în anii 60-70, în perioada cunoscută drept „flower power”, când proprietarii obişnuiau să îşi coloreze maşinile în culori cât mai vii şi cât mai multe. Producţia primei generaţii a fost mutată în mai multe ţări, ultima fiind Mexic, unde compania a oprit producţia definitiv în 2003.

Volkswagen a mai lansat între timp două generaţii de Beetle, una în 1988 şi una în 2012.

Cu toate acestea, trendurile din piaţă s-au schimbat în ultimele decenii, iar consumatorii sunt mai interesaţi de SUV-uri şi de maşini cât mai spaţioase.

„Spre deosebire de Mustangul lansat de Ford, de Challenger-ul de la Dodge sau de Camaro de la Chevrolet, Volkswagen preferă să lase un model simbolic să moară, în loc să lupte cu trendurile pieţei”, transmite Karl Brauer, publisher executiv în cadrul Autotrader.

După ce va lansa „Ediţia Finală”, producţia Beetle va fi încheiată în Puebla, Mexico în iulie 2019.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO