Business Internaţional

Zuckerberg promite că va „repara” Facebook-ul, însă toată lumea se întreabă dacă va renunţa la profiturile exorbitante pentru a-şi realiza obiectivul

Zuckerberg promite că va „repara” Facebook-ul,...

Autor: Alex Ciutacu

21.01.2018, 19:03 322

În secolul trecut, când oamenii de ştiinţă au început să indice spre ţigări susţinând că acestea ar cauza cancer, industria tutunului a făcut tot posibilul să îi facă să tacă, recunoscând adevărul zeci de ani mai târziu, sub mai presiuni legale, potrivit Wall Street Journal.

Totul ar fi fost poate diferit dacă aceşti oameni de ştiinţă şi-ar fi publicat lucrările peste tot, sau dacă industria s-ar fi simţit vinovată şi ar fi renunţat la profiturile uriaşe spre binele consumatorilor dependenţi.

Nimeni nu susţine că reţeaua socială Facebook ar cauza cancer, dar Mark Zuckerberg se află la o răscruce asemănătoare cu cea a baronilor din industria tutunului.

În faţa presiunii din ce în ce mai ridicate din partea opiinii publice, care a fost sporită de un număr mare de investitori şi foşti executivi ai companiei ce au susţinut în diverse conferinţe că Facebook creează dependenţă psihică şi că distruge democraţia, fondatorul şi CEO-ul Facebook a promis să „repare” reţeaua socială, printr-o serie de schimbări, spunând că „se va asigura că timpul petrecut pe Facebook este petrecut cât mai util”.

Zuckerberg le-a transmis recent investitorilor că vrea din partea companiei sale „să încurajeze interacţiunile sociale semnificative” adăugând că „timpul petrecut nu este un ţel în sine”.

Însă, specialiştii se întreabă dacă Zuckerberg este dispus să sacrifice miliarde de dolari pentru bunăstarea celor peste două miliarde de utilizatori.

CEO-ul a declarat deja că va angaja moderatori de conţinut pentru a se confrunta cu fenomenul fake news şi cu interferenţe precum cea a Rusiei. Dar, experţii spun că rămâne de văzut dacă acesta chiar va schimba algoritmii care stau la baza Facebook-ului pentru sănătatea mentală a utilizatorilor.

În mod clar, Facebook, o companie pe care Zuckerberg a lansat-o când era student, s-a schimbat atât de mult încât chiar şi creatorului său îi este greu să ţină pasul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO