Business Travel

Ministrul Turismului: Până în decembrie se va relua activitatea birouri de promovare externă

Ministrul Turismului: Până în decembrie se va relua...

Autor: Mona Scarisoreanu

18.05.2017, 17:06 143

“Săptămâna viitoare, în cadrul Comitetului Consultativ în Turism, vom discuta despre reorganizarea acestor birouri de promovare externă, în ceea ce priveşte ţările în care trebuie să existe acestea, dar şi extinderea numărului acestora. Vom urmă paşii pentru reorganizarea acestora prin crearea, cu ajutorul Ministerului Muncii, a ataşatului în turism. Apoi continuăm discuţiile cu MAE pentru tot ceea ce este necesar pentru organizarea concursurilor. Ne dorim că până în decembrie oamenii care vor lua concursurile să fie la post”, a precizat, pentru MEDIAFAX, ministrul Turismului.

Reamintim că, Ministerul Turismului a elaborat un proiect de act normativ pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 24/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, care prevede, pe lângă modificări de organigramă, desfiinţarea reprezentanţelor externe ale acestei instituţii.

Ministerul s-a arătat nemulţumit de modul în care s-ar fi decontat anumite cheltuieli.

"Contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanţelor externe ale Ministerului Turismului nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiţie referitoare la suprafaţă admisă, care, conform raportului Curţii de Conturi, nici această nu a fost respectată de unii angajaţi ai acestor birouri. S-au constatat, de asemenea, discrepanţe majore la chiriile pentru birouri şi locuinţele angajaţilor între reprezentanţe din ţări comparabile că nivel de trăi, acestea variind între 1347 de euro şi 5357 de euro/ lună. Astfel, s-a ajuns la situaţia că peste 70% din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile. Unele reprezentanţe nu au prezentat, la solicitarea conducerii instituţiei, contractele de închiriere a spaţiilor sau anexele la acestea pentru prelungirea duratei lor", se arăta într-un comunicat al ministerului.

Viitorii reprezentanţi vor fi angajaţi prin concurs, cu mandat de patru ani, nu pe perioada nedeterminată cum sunt acum.

Conform comunicatului, reprezentanţii din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor fi coordonată de şefii misiunilor diplomatice din ţările în care se va consideră necesară prezenţa instituţională a Ministerului Turismului. De asemenea, Ministerul Turismului va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în ţări care pot fi furnizoare de turişti pentru România (de exemplu, ţările scandinave şi BENELUX), dar numărul total al reprezentanţelor externe va rămâne de 14.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO