Business Travel

Patronul agenţiei Mareea Comtur: Avem câteva sute de turişti care urmau să îşi consume vacanţele, ne ocupăm de rerutarea lor. ANT: 1.100 de turişti păgubiţi de Mareea, contracte de 460.000 de euro

Patronul agenţiei Mareea Comtur: Avem câteva sute de...

Autor: Mirabela Tiron

04.09.2016, 09:44 4259

Agenţia de turism Mareea Comtur, controlată de Marius Usturoiu, a păgubit 1.100 de turişti, suma tuturor contractelor ridicându-se la valoarea de 460.000 euro, din care sumele restante către furnizori se ridică la 285.000 euro, potrivit Direcţiei Generale de Control şi Autorizare Turism din cadrul Autorităţii Naţionale de Turism.

Contactat de ZF şi întrebat cum a ajuns agenţia în situaţia de-a nu mai onora vacanţele şi câţi turişti sunt afectaţi, Marius Usturoiu, proprietarul Mareea Comtur, a răspuns într-un sms: "la acest moment mai sunt câteva sute de turişti care urmează să îşi consume vacanţele. Împreună cu colegi touroperatori şi cu sprijinul hotelierilor ne ocupăm de rerutarea turiştilor, acolo unde se impune, astfel încât să onorăm toate rezervările existente", fără a explica cum a ajuns agenţia în situaţia de-a nu putea onora vacanţele turiştilor. Pe Tribunalul Bucureşti nu figurează nicio cerere de deschidere a procedurii de insolvenţă.

Mareea Comtur, care a fost implicată în tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde şi-au pierdut viaţa 18 români iar alţi 29 au fost răniţi, a anunţat ieri pe propriul site că nu va mai onora vacanţele turiştilor şi că va intra în insolvenţă. Aceasta este a doua agenţie de turism, după Genius Travel, care îşi lasă turiştii fără vacanţe.

"Autoritatea Naţională pentru Turism menţionează faptul că o echipă aparţinând Direcţiei Generale de Control şi Autorizare Turism investighează speţa încă de săptămâna trecută, acţiunea debutând în urma a patru reclamaţii venite pe adresa ANT-ului", au declarat oficialii ANT, care au efectuat controale în perioada 26 august-3 septembrie. În urma acţiunii de verificare au fost aplicate sancţiuni pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, pentru prezentarea informaţiilor nereale în oferte, dar şi pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancţiunea pecuniară în valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicată şi sancţiunea complementară de retragere a licenţei, au mai transmis oficialii ANT. "Reprezentanţii agenţiei de turism au afirmat că sunt într-un permanent contact cu Patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România - ANAT, dar şi cu alte agenţii de turism, pentru găsirea unor soluţii pertinente clienţiilor păgubiţi"

O parte dintre turiştii Mareea vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă, potrivit ANT.

”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenţia Mareea să depăşească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile. ANAT se bucură şi de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenţiei Mareea, cărora le mulţumim că s-au oferit să preia turişti”, declară Alin Burcea, preşedintele ANAT.

Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari, potrivit ANAT.
”În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi. O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor”, declară Alin Burcea, preşedinte ANAT. Consiliul Director a aprobat azi forma finală a propunerii de ordonanţă pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorităţii Naţionale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turişti pentru pachetele de servicii.

"Cu părere de rău vă anunţăm că Mareea este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecinţă vom declanşa procedura de insolvenţă şi vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiştii aflaţi în acest moment în unităîile de cazare din ţară şi străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora niciuna dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor.Regretăm întreaga situaţie precum şi neplăcerile cauzate", aşa arată anunţul postat ieri pe site-ul companiei.

Anul trecut, agenţia de turism a raportat o cifră de afaceri de 66 de milioane de lei şi un profit de 768.000 de lei, la 70 de angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Agenţia de  turism Mareea are o poliţă de asigurare de 50.000 de dolari la  compania Generali.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO