Business Travel

Studiu: Germania este a doua destinaţie de vacanţă şi business pentru români, din Europa

Studiu: Germania este a doua destinaţie de vacanţă şi...

Autor: Anca Olteanu

04.04.2017, 17:48 129

Potrivit analizei realizate de Organizaţia Germană pentru Turism (DTZ), Germania a înregistrat peste 880.000 de înnoptări ale turiştilor români şi o creştere procentuală de 10,1% în anul 2016 faţă de anul anterior, când s-au înregistrat 801.705 înnoptări.

Având în vedere numărul de turişti cazaţi pe teritoriul german, România a avut una dintre cele mai mari creşteri faţă de ţările din regiune. Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wruttemberg (19,4%) şi Hessen (14,7) se numără printre zonele preferate de români.

Turiştii români preferă sejururile lungi, de peste 4 zile şi au un buget zilnic de aproximativ 64 de euro. Mai mult, 69% din turiştii români în Germania aleg să călătorească cu maşina, însă este în creştere numărul celor ce preferă avionul (19% din totalul turiştilor români în Germania) şi autocarul (10%).

Conform statisticilor, turiştii îşi planifică din timp vacanţele (57%) şi aleg în continuare să îşi rezerve vacanţele prin intermediul agenţiilor de turism (31% din total). În ceea ce priveşte scopul călătoriei, 44% din turiştii români îşi petrec vacanţa în Germania în timp ce 29% vin în interes de serviciu. Majoritatea turiştilor care aleg Germania ca destinaţie turistică au vârste cuprinse între 15-34 de ani (49%). Numărul turiştilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania.

În anul 2016 Germania a depăşit nivelul de 80 de milioare de înnoptări. Europenii sunt în topul turiştilor veniţi în Germania (73,7%), urmaţi de americani şi asiatici.

Conform analizei realizate de IPK Internaţional World Travel Monitor, Germania este a doua opţiune de călătorie în topul celor mai populare destinaţii turistice pentru europeni, cu 53,7 milioane de excursii organizate din Europa. În fruntea clasamentului se află Spania care a înregistrat o creştere de 10%. Franţa rămâne pe locul al treilea, în ciudă scăderii cu 4% a călătoriilor organizate în ţară, iar următoarele în topul destinaţiilor preferate de turiştii europeni sunt Italia şi Austria.

Mai mult, Germania este în continuare pe locul întâi în Europa ca destinaţie de city-break. Europenii au cheltuit în 2016 în jur de 31,4 milioane în timpul şederii în Germania, la acest total fiind inclus transportul, cazarea, masa, cumpărăturile etc.

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privat, cu sediul central în Frankfurt pe Main.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO